Skip to main content

חדשות

אבי עובדיה- דרכי נגישות לנכים בצפון. עיריית חיפה לא ממהרת להקל על הנכים. (הטלויזיה הישראלית)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: מהדורה מקומית, הטלויזיה הישראלית

זוהר רום:  אנחנו ממשיכים לעקוב כאן אחרי ההזנחה של עניין הנגישות לנכים, תופעה שנכונה במבני ציבור בכל האזור שלנו לצערנו, אז האם השיפוצים בקריית אליעזר בחיפה מסייעים לנכים והאם סוף סוף השתנה משהו במעלית לנכים בקרית-הממשלה, אבי עובדיה כתבנו ממשיך לעקוב.
אבי עובדיה:  עבודות התשתית למסלולי המטרונית בקרית אליעזר בחיפה נמשכות כבר יותר מ-3 שנים. עקב העבודות הגישה אל מרפאת "לין" ואל המרכז המסחרי של השכונה הפכה להיות משימה קשה לנכים ולקשישים.
*:  כמה פעמים נפלתי על הברך והלכתי לרופא במחלקת התאונות ואין מה לעשות.
*:  אני הייתי עדה לשלושה מקרים לפחות בכיכר מאירוב של נפילות מאוד מאוד קשות של קשישים ופינוים על ידי אמבולנס.
אבי עובדיה:  אבל הצרות לא נגמרות בזמן השיפוצים בלבד. הנה למשל הגשר הזה להולכי רגל שמחבר בין קריית-הממשלה להיכל המשפט, שני מתחמים חדשים יחסית, בגשר הותקנה מעלית לנכים כבר לפני שנתיים אולם עד היום שום נכה לא זכה ליהנות ממנה פשוט כי היא לא הופעלה מעולם.
*:  אני מרגיש סיכון גדול במיוחד כשאני חושב על נכים אולי עוד יותר קשים שהשליטה שלהם בעגלה היא מוגבלת והפאזה של האור הירוק לא תספיק להם, להם יהיה מאוד מאוד קשה, זו השפלה גדולה שהנה יש פה מעלית כבר כמה שנים ולא מפעילים אותה.
אבי עובדיה:  כן, מתברר שגם המתחם שמחבר בין הרשות לשופטת לרשות המבצעת לא שומרים על חוקי-המדינה וגם בעיריית-חיפה, שאחראית למעלית הזאת, לא ממהרים לציית לחוק ולהקל על הנכים.
זוהר רום:  ובעיריית-חיפה אומרים לנו היום שממש בימים אלה מתנהל משא-ומתן עם משרד האוצר להפעלת המעלית והם מקווים שהמעלית אכן תפעל בזמן הקרוב, גם אנחנו, מאוד מקווים אחרי שנתיים באמת, באמת הגיע הזמן.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן