Skip to main content

אגד נקנסה לאחר שלא הפעילה כריזה לנגישות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

בית המשפט אישר הסדר טיעון בין נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים, לחברת התחבורה הציבורית "אגד".

 

במסגרת ההסדר אגד הודתה והורשעה בכך שלא הפעילה מערכות כריזה לטובת נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות. על החברה הושת קנס בסך של 150,000 ש"ח.

 

מדובר בכתב אישום ראשון בתחומו שהוגש על ידי הנציבות כנגד חברת התחבורה הציבורית "אגד", וזאת לאחר שהתברר כי החברה לא הפעילה מערכת כריזה פנימית וחיצונית, המורה על התחנות בהן נמצאים האוטובוסים, על אף שנדרשה לעשות כן, הן על פי חוק והן בצו נגישות שהוציאה נציבות השוויון.

 

החובה להפעיל כריזה חלה על אוטובוסים עירוניים שנרשמו החל משנת 2003 ("אוטובוס נגיש"), בהתאם לדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (הסדרת נגישות לשירותי תחבורה ציבורית), התשס"ג – 2003.

 

בנציבות מציינים, כי המשמעות של אי ציות לתקנות היא פגיעה ביכולתם של בעלי מוגבלות לנהל חיי יומיום עצמאיים ויש בכך כדי לפגוע בכבודם ובזכויות האנושיות הבסיסיות שלהם. בעקבות פיקוחים שערכו מפקחים של נציבות השוויון, נשלחו לחברת אגד מכתבי התראה ובעקבותיהם צו נגישות. משלא תוקנו הליקויים, הוחלט על הגשת כתב אישום.

 

לפני כשבועיים אישר בית משפט השלום בחיפה את הסדר הטיעון, אליו הגיעו הצדדים, במסגרתו אגד הודתה והורשעה בביצוע העבירה והושת עליה קנס בגובה של 150,000 ש"ח.

 

במסגרת הסכם בין הצדדים, התחייבה אגד להתחיל להפעיל מערכות כריזה פנימית וחיצונית אוטומטית ב-70% מהאוטובוסים הנגישים שברשותה החל מיוני הקרוב וב-100% מהאוטובוסים הנגישים שברשותה החל מינואר 2013.

 

בנוסף, אגד התחייבה להעביר אחת לשנתיים השתלמויות בתחום יישומו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לכל נהגיה הפועלים בקווי השירות, כאשר ההשתלמות הראשונה תתקיים כבר באוגוסט הקרוב. גם נהגים חדשים אשר ייקלטו לעבודה באגד יעברו הדרכה בנושא.

 

נציין כי מדובר בכתב אישום ראשון, אשר מוגש בהקשר לחוק ולתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובהקשר לנושא הספציפי בו דן כתב האישום.

 

לכתבה כפי שהיא פורסמה לראשונה באתר ערוץ 7

איור של אוטובוס

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן