Skip to main content

חדשות

אושר בקריאה טרומית: הקצאת מקום חניה לנכה סמוך למקום מגוריו

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מליאת הכנסת אישרה ב-15.2.17 בקריאה טרומית את הצעת חוק חניה לנכים (תיקון – הקצאת מקום חניה לנכה סמוך למקום מגוריו), התשע"ו-2016 של חבר הכנסת דוד אמסלם וקבוצת חברי הכנסת.

מוצע לקבוע הסדר מיוחד לחניית כלי רכב המשמשים נכה, אשר אין בבעלותו חניה הצמודה לביתו, ולחייב רשות מקומית בהקצאת חניה קבועה במרחק שלא יעלה על 250 מטר ממקום מגוריו של הנכה, וכן לחייב את רשות התמרור להציב תמרור מתאים על חשבונה.

 

 

בדברי ההסבר נכתב:

"חוק חניה לנכים, קובע הסדרים מיוחדים לחנייתם של כלי רכב המשרתים נכים, מתוך הכרה בצורך החיוני לאפשר לנכים להתנייד באמצעות רכב ולהחנות את רכבם סמוך ככל האפשר למקומות שבהם הם נזקקים לשהות. ברם, החוק אינו מסדיר הקצאת מקום חניה קבוע לנכה סמוך למקום מגוריו וכך נוצר קושי של ממש לנכים המגיעים לביתם ולעיתים נאלצים לחפש מקום חניה פנוי או להחנות את רכבם במקום אסור כפי שמתיר החוק. לעיתים, אף נוצר מצב שבו לא נמצא מקום חניה מותר או שהחוק מאפשר חניה בו, והנכה נאלץ לחנות הרחק מביתו והדבר מקשה עליו את ההתניידות במקום מגוריו, אליו וממנו.

חלק מהרשויות המקומיות הכירו בקושי זה ומקצות לנכים מסוימים מקומות חניה קבועים סמוך למקום מגוריהם. ואולם, עניין זה נתון לשיקול דעתן של הרשויות המקומיות וחלקן לא מכירות בצורך זה ואינן מקצות מקומות חניה קבועים לנכים בכלל או לסוגים מסוימים של נכים.

לאור האמור, בהצעת חוק זו מוצע לקבוע הסדר ארצי אחיד שלפיו רשות מקומית תקצה לנכה כהגדרתו בחוק מקום חניה קבוע סמוך ככל האפשר למקום מגוריו, אשר ייוחד לרכב אחד של הנכה ויוקצה לו ללא תשלום."

ח"כ אמסלם: עד לא מזמן הייתי בטוח שמדינת ישראל עושה את הדבר האלמנטרי הזה עבור אנשים שגם ככה קשה להם, אבל הפלא ופלא הגיעו אלי ארגוני הנכים וסיפרו לי שזה המצב. הייתי בשוק, והגשנו את ההצעה הזו כדי לתקן את המצב. הרעיון הוא לעזור למי שגם ככה לא שפר עליו גורלו.

39 ח"כים תמכו ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

חניה מסומנת שמורה לרכב נכה מסוים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן