Skip to main content

חדשות

אושר בקריאה ראשונה: החלת חוק איסור הפליית עיוורים, גם על אמנים לכלבי נחייה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מליאת הכנסת אישרה ב-4.1.16 בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלבי נחייה (תיקון מס' 2), התשע"ו-2015. להצעה זו הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ מיקי רוזנטל ואילן גילאון.

מוצע להחיל את הוראות חוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלבי נחייה גם לגבי אומן לכלב נחייה בתהליך הכשרה ומאמן כלבי נחייה בתהליך הכשרה, כשהם מלווים בכלבים, כך שלא תוגבל זכותם להיכנס למקום ציבורי ולהשתמש בתחבורה ציבורית ולא ייגבה מהם כל תשלום בעד זה.

פיצויים וענישה

בנוסף, מוצע לאפשר הגשת תביעה אזרחית על ידי העיוור, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות או ארגון העוסק בקידום זכויותיהם של עיוורים, בשל הפרת ההוראות האמורות ובית המשפט יוכל לפסוק, בנוסף על כל סעד אחר, פיצויים אף אם לא נגרם נזק של ממון. עוד מוצע לעדכן את סעיף העונשין ולקבוע קנסות ספציפיים בשל הפרת הוראות סעיפים 2 או 3 לחוק. מוצע להחיל לעניין עבירה לפי סעיף 3 הוראות מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות כך שתתאפשר חקירה והגשת כתב אישום על ידי נציבות השוויון וכן לקבוע כי תהיה בסמכות בית המשפט שהרשיע אדם בעבירת הפליה במקום ציבורי או בשירות ציבורי, לצוות על הפסקת עיסוק בעסק שהאדם הוא בעליו, מחזיקו, מנהלו או האחראי בפועל בו, לתקופה שיקבע.

ההסבר להצעה

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כלבים וגורי כלבים המיועדים להיות כלבי נחייה שוהים, לרוב, במשך כשנה עד שנה וחצי, אצל אדם או משפחה המשמשים בעבורם בתקופה זו כמשפחת אומנה. בתקופה זו לומדים הכלבים לחיות במסגרת משפחתית והם נחשפים למצבים שונים שבהם ייתקלו בעת שישמשו ככלבי נחייה. אומן לכלב בתהליך הכשרה נדרש לבצע תהליך חיברות (סוציאליזציה) לכלב, הכולל הליכה עם הכלב למקומות ציבוריים שונים, כגון: מרכזי קניות, מרכולים ומקומות בילוי ונסיעה בתחבורה ציבורית. ככל שהכלבים נחשפים ליותר גירויים ותהליך החיברות הוא יסודי יותר, כך גוברים הסיכויים להצלחתם בתפקידם הייעודי.

לפיכך, כדי לאפשר הכשרה יעילה של הכלבים לצורך מילוי ייעודם ככלבי נחייה, מוצע לאסור על מניעת כניסתם של אומנים לכלבים בתהליך הכשרה ושל מאמני כלבים בתהליך הכשרה למקומות ציבוריים ושימושם במתקנים ציבוריים ובתחבורה ציבורית, כשהם מלווים בכלבים המיועדים להיות כלבי נחייה."

26 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

גור נחייה לבוש בחליפה גור נחייה באימון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן