Skip to main content

אושר: כתוביות ושפת הסימנים גם בפרסומות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול (יום א', 19.6), את הצעת חוק שידור טלוויזיה, כתוביות ושפת הסימנים, שיזם ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) וקבוצת חברי כנסת נוספים. הצעת החוק מבטלת את ההחרגה שקיימת בחוק שידורי טלוויזיה, וקובעת חובת הוספת כתוביות ללקויי שמיעה בפרסומות שאורכן פחות מחמש דקות.

הצעת החוק, שהוכנה בשיתוף עם ארגון "בקול" – ארגון כבדי השמיעה והמתחרשים, תעלה להצבעה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב במטרה לסיים את הליכי החקיקה בהקדם האפשרי.

לדברי ח"כ פריג', "לקויי השמיעה מודרים הלכה למעשה מהפרסום בטלוויזיה, וכל הפסקת פרסומות הופכת בעבורם לתזכורת לשונותם ולנכותם. דווקא השידורים הקצרים ביותר, אלו שהכי קל להכין כתוביות בעבורם, הוחרגו מתחולת החוק ואת אי ההיגיון הזה מבקשת הצעת החוק לתקן. אני שמח שהממשלה תומכת בהצעת חוק חשובה זו ומקווה להביא להשלמת החקיקה בהקדם האפשרי, לרווחת ציבור כבדי השמיעה".

ורדית דנציגר, מנכ"לית ארגון "בקול" אומרת כי: "הצעת החוק הזאת היא עוד אבן דרך, בדרך להנגשת כל המדיות עבור אנשים כבדי שמיעה. בעקבות החוק התאפשר לאדם כבד שמיעה החופש לבחור אם הוא רוצה לצפות בפרסומת כלשהי או לא. בארגון "בקול" אנו פועלים בכל המישורים על מנת לקדם נגישות בכל התחומים".

 

 

הכתבה התפרסמה באתר nrg – לחצו כאן

שני אנשים בקליפ בשפת הסימנים לשיר 'אני ואתה'

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן