Skip to main content

חדשות

אושר סופית: בתקופת הקורונה, שירות חיוני יוכל להינתן כשירות נגיש מרחוק

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

במשך שנים רבות נקטו רשויות המדינה וגופים ציבוריים אחרים מאמצים רבים כדי לעבור ממתן שירותים שיש בהם שימוש בנוכחות פיזית, במסמכי מקור, בעותקים פיזיים של מסמכים וכדומה, שהיו רווחים לפני העידן הדיגיטלי, לשירותים מרחוק המאפשרים מתן שירות לציבור בלי שהוא יידרש לפקוד את משרדי הרשות או הגוף הציבורי.

מדינות רבות בעולם, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את ההדבקה בנגיף הקורונה ואת התפשטות המחלה, כגון הטלת מגבלות תנועה חמורות על כלל אוכלוסיית המדינה או על חלקים נרחבים ממנה, הגבלת כניסת אנשים ממדינות אחרות למדינה, הטלת חובת בידוד. במצב זה חייבים לאפשר שרות דיגיטלי מלא שכולו מהבית.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למתן שירותים חיוניים מרחוק (נגיף הקורונה החדש הוראת שעה), התש"ף-2020.

במצב חירום, שירות חיוני שנועד להבטיח את בטחונו התעסוקתי, הכלכלי או הסוציאלי של אדם, הניתן בידי גוף ציבורי, שהדין הקיים אינו מאפשר במידה מספקת את מתן השירות מרחוק יינתן כשירות מרחוק בנוסף לשירות בדרך הקבועה.

עמותת נגישות ישראל ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פעלו לוודא שכל השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לשימוש על ידי אנשים עם מוגבלות לסוגיהם השונים, בנוסף שאנשים עם מוגבלות יזכו לקבל פרסומים להכרות עם שירות נגיש זה.

תודה למשרד המשפטים, לחברי וועדת המדע וליו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה, חה"כ עינב קאבלה על התמיכה בהנגשת השירותים הדיגיטליים.

חה"כ עינב קאבלה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן