Skip to main content

חדשות

"אות נגישות ישראל" הוענק לתחנה המרכזית בירושלים

קטגוריה: חדשות העמותה

חברת אמות השקעות השלימה את הנגשת התחנה המרכזית בירושלים בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מגבלות וחוק נגישות תחבורה ציבורית.

בטקס שנערך ב- 15.05 בהשתתפות יו"ר עמותת נגישות ישראל ובכירי חברת אמות השקעות, קיבלה התחנה המרכזית ירושלים את "אות נגישות ישראל", והפכה בכך לתחנה המרכזית הראשונה בישראל אשר מחזיקה ב"אות נגישות ישראל".

תהליך ההנגשה כלל התאמה של כלל מתחם התחנה המרכזית ומרכז הקניות שבתוכה עבור אנשים עם מוגבלויות. ההנגשה הפיזית של המבנה, התשתית והסביבה כללה את הנגשת כלל הכניסות לתחנה, התקנת פסים מובילים מכל הכניסות לקניון לכיוון המעליות, עמדת המודיעין וקופת הכרטיסים הנגישה, התקנת משטחי אזהרה לפני המדרגות על פי התקן, הוספת פסי אזהרה על כל מדרגה והוספת פסים נגד החלקה במקומות נוספים בתחנה. בנוסף, הונגשו והותאמו מחדש כל תאי השירותים הנגישים בתחנה ובשטח הקניון, וכן חניות נכים במפלסי החניון.

מעבר להנגשה פיזית של המבנה, התשתית והסביבה של התחנה עבור אנשים עם מוגבלויות, הונגשו גם כלל השירותים ואמצעי המידע בתחנה: נוספו שלטים בכל רחבי הקניון והתחנה, עמדות מודיעין וקופת כרטיסים סומנו בצבע בולט הנוגד את סביבתם. עמדות המודיעין והקופות צוידו בלולאות השראה – מערכת הגברה ללקויי שמיעה המשדרת ישירות למכשיר השמיעה האישי, ובכך מבטלת לחלוטין את רעש הרקע ומאפשרת הגברה המותאמת לכל אדם בנפרד. בנוסף, נרכשה מדפסת ברייל מיוחדת המאפשרת הנגשת דפי מידע אודות זמני נסיעות עבור עיוורים וכן הדפסת מידע בכתב ברור וגדול עבור כבדי ראייה.

התחנה המרכזית בירושלים היא התחנה הראשונה בישראל אשר זכתה ל"אות נגישות ישראל", ומונגשת כעת באופן מלא עבור אנשים עם מוגבלויות בהתאם לתקנות נגישות השירות שפורסמו בסוף שנת 2013. יחד עם הנגשת התחנה עצמה הונגש גם הקניון הנמצא בשטחה. בכך בחרה אמות להקדים בביצוע הנגשת הקניון, שעל פי החוק היתה אמורה להסתיים רק בנובמבר 2017.

 

משתתפים בטקס מחזיקים ב"אות נגישות ישראל"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן