Skip to main content

חדשות

אלה הן חברות ההיי-טק הישראליות שמעסיקות בעלי מוגבלויות

קטגוריה: תעסוקת אנשים עם מוגבלות

אנשים עם מוגבליות מתקשים למצוא את מקומם בשוק התעסוקה. כתוצאה מכך, אנשים אלה ומשפחותיהם נשאבים אל מתחת לקו העוני בשל קשיי פרנסה. בישראל חיים כיום כ-750 אלף בעלי מוגבלויות בגילי העבודה 20-64. שיעור התעסוקה הממוצע בקרב אוכלוסייה זו הוא 45% – כ-275 אלף עובדים בלבד. לשם השוואה, שיעור התעסוקה בקרב אוכלוסייה ללא מוגבלות הוא 72%. בנוסף, נמצא כי בעלי מוגבלויות הם 60% מהגרעין הקשה של המובטלים בישראל.

לענף ההיי-טק הישראלי יש יתרון על פני תעשיות אחרות בשילוב בעלי מוגבלויות, שכן אופי העבודה אינו פיסי ודורש בסך הכל עבודה של מול מסך מחשב. במקרים רבים, כמו נכויות פיסיות שלא פוגעות בהתניידות העובדים, אין השפעה על תפוקת העבודה. לכן ניתן למצוא חברות היי-טק וסטארט-אפים ישראליים שמוכיחים שאין צורך במאמץ גדול כדי לשלב בעלי מוגבלויות.

פנינה וטשר
אחת החברות שמנסות לתקן את המצב היא אביליטיס (Abilities Solution) שזכתה בימים האחרונה להשקעה מדואליס, הקרן ליזמות עסקית חברתית של חנוך ברקת.

פנינה וטשר, מייסדת ומנכ"ל אביליטיס, אומרת ששיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלויות הינו נמוך במיוחד. "קרוב ל-800 אלף אנשים עם מוגבלויות בישראל בגילאי 20-67 מדווחים שמוגבלותם פוגעת בשגרת חייהם. שיעור התעסוקה שלהם נמוך במיוחד ורובם מועסקים בתעסוקה בלתי הולמת. אני מעריכה שההשקעה של קרן דואליס תאפשר לנו לגייס ולהכשיר יותר אנשים עם מוגבלויות ותיפתח בפנינו גם את הדלתות לליבם ולשורותיהם של חברות היי-טק ויחידות מערכות מידע במשק".

אביליטיס סולושן מתמקדת בהעסקת אנשים עם מוגבלויות בתחום ההיי-טק, ומספקת שירותי מיקור חוץ בתחומים של בדיקות ופיתוח תוכנה. החברה נוסדה בשנת 2010 על ידי פנינה וטשר שהחלה את דרכה המקצועית בממר"ם. במהלך 14 שנות שרות מילאה תפקידי ניהול בתחום פיתוח תוכנה ולאחר שפרשה מהצבא פנינה הצטרפה לחברת התוכנה SPL.

אביליטיס אינה החברה היחידה שמנסה בימים אלה לסייע לאנשים מוגבלים לעבוד בענף היי-טק. אחת העיקריות שבהן שייכת לאסתר צבר מחברת AQA שמקשרת בין חברות היי-טק ללוקים באספרגר (אוטיזם בתפקוד גבוה). פרויקט נוסף של אורן גלנץ, By The People, מסייע אף הוא לבעלי מוגבלויות לצאת עם מיזמים עצמאיים. עדיין מדובר בטיפה בים ומעט מאוד יוזמות יחסית להיצע הרב של חברות ההיי-טק בישראל.

חברות היי-טק המעוניינות לפנות לאביליטיס מוזמנות לעשות זאת דרך אתר החברה.

 

כפי שפורסם לראשונה בThe Marker

עובדת על כיסא גלגלים עם מחשב נייד

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן