Skip to main content

חדשות

אלפי מבקרים בהפנינג "להרגיש נגישות" שקיימה העמותה (6.5), בשיתוף הוועד הפראלימפי בנמל ת"א

קטגוריה: חדשות העמותה

אלפים גדשו את נמל תל אביב משעות הבוקר המוקדמות לרגל הפנינג הספורט 'להרגיש נגישות', באוויר, בים וביבשה שהתקיים ביום שישי ה- 6.5 ביוזמת עמותת 'נגישות ישראל', בשיתוף הוועד הפראלימפי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, משרד התרבות והספורט, נמל תל-אביב ועיריית תל-אביב. בתחילת ההפנינג פקדו את הנמל כ-600 תלמידי בתי ספר יסודיים מאזור תל אביב. התלמידים התנסו במגוון תחנות מאתגרות ומהנות ופגשו מקרוב אנשים עם מוגבלות. לאורך האירוע התקיימו משחקי ראווה במגוון ענפי ספורט בהם: כדורסל כיסאות גלגלים, כדור שער, טניס, רוגבי, אופני 'טנדם לעיוורים ועוד.

מזדהים עם אנשים עם מוגבלות

מטרת האירוע החגיגי הייתה להגביר את ההזדהות עם אנשים עם מוגבלות, באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות עד כמה שניתן את תחושת המוגבלות ובכך להיחשף לפוטנציאל הענק הגלום באנשים עם מגבלות. 

בשיאו של ההפנינג יצא שייט הזדהות של סירות עמותת אתגרים והקייקים של מרכז דניאל לחתירה ונערכה טיסת הזדהות של האגודה לתעופה ספורטיבית לאורך חופי הרצליה ותל אביב.

 

חווים מוגבלויות וספורט נכים

ההפנינג הייחודי כלל מגוון רב של מתחמי מודעות והתנסות חווייתיים תחת הסיסמה "עד שלא תחווה – לא תבין", אשר אפשר לחוות את המוגבלות באופן מוחשי באמצעות טעימת גלידה עיוורת בניסיון לאתר את טעמה מבלי לראות, מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, הליכה על עיוור, יצירת גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים, יצירת קעקועים בשפת הסימנים וחשיפה לעולם החירשים ופעילויות נוספות. האירוע התקיים בשיתוף ארגונים ועמותות רבות כמו: 'עמותת אתגרים', 'שמע', 'בקול', 'מהלב', 'מגדלאור' ועוד.

בנוסף, נערכו בהפנינג משחקי ראווה בספורט נכים, בשילוב הקהלכמו: כדורסל בכיסאות גלגלים, טניס בכיסאות גלגלים, כדור-שער עיוורים, אופני 'טנדם' לעיוורים, ועוד אטרקציות והפתעות.

הטקס המרכזי

הטקס המרכזי לציון 17 שנות פעילות של עמותת 'נגישות ישראל', נערך בהנחיית אלי אילדיס, ובמהלכו הוכרז על פתיחת המסע לאיתור 'הכוכב הבא של הספורט הפראלימפי' המאגד את הפעילות התחרותית לנכים.

לדברי יו"ר 'נגישות ישראל', יובל וגנר: "חיפשנו דרך מקורית על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות. "להרגיש נגישות – בים, באוויר וביבשה", הינו אירוע ייחודי מסוגו בישראל ובעולם כולו. בחרנו במיוחד את נמל תל אביב כמקום נגיש עם אוירה נפלאה של טיילת וים. אנו שמחים שקהל רב ומגוון שכלל משפחות, ילדים, בני נוער, ספורטאים הגיע להשתתף בחוויה יוצאת הדופן בעלת ערך חינוכי, באמצעות מגוון התנסויות חווייתיות, ספורטיביות, חושיות ואומנותיות וזכו להכיר אנשים עם מוגבלות באופן ישיר".

 

תודות:

לצוות המשותף מנגישות ישראל והוועד הפראלימפי  שעבדו ימים רבים לארגון האירוע  ובמיוחד:
למנכ"לית עמותת נגישות ישראל –עו"ד מיכל רימון,
למנהל מחלקת הכשרות והדרכות בעמותה – אור כהן

למנכ"ל הוועד הפראלימפי אבי לרמן, אחראית עתודות ומתאמת אתנה – לימור גולדברג ומנהלת אירועים – חן מורן.

תודה מיוחדת למפיקת האירוע: אורנית בן-דרור –הפקת אירועים שנוגעים.
למפיק הטכני –גיל בירן.
לשי שגיא מ- ONE MAN BRAND  שאחראי לכל העיצובים המקצועיים סביבנו.
תודה גם לאורנה ואלי ממשרד היח"צ של אורנה בן חיים, ותודה ענקית לכל המתנדבים, שבלעדיהם האירוע הזה לא היה יכול להתקיים!!

תודה לכל השותפים ונותני החסות.

 

להתראות ב"להרגיש נגישות" 2017 .

 

תלמידים מקבלים הדרכה סביב בור החול בנמל  משחקים טניס בכיסאות גלגלים

 

משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים  משחקים כדור-שער עיוורים

גרפיטי נגיש - מתנסים במוגבלות מוטורית נידיים  מתנסים במסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

 

תחנת הכרות עם שפת הסימנים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן