Skip to main content

חדשות

אלפי מבקרים בהפנינג "להרגיש נגישות" שקיימה עמותת נגשות ישראל ביום שישי, 23.6 בנמל ת"א

קטגוריה: חדשות העמותה

שמחנו והתרגשנו לראות את האלפים שגדשו את נמל תל-אביב ביום שישי והשתתפו באירוע "להרגיש נגישות 2023", המתקיים זאת השנה ה-10.
באירוע נכחו המוני אנשים בניהם, בתי הספר מהעיר ת"א שנרתמו ובאו עם תלמידיהם, שותפים רבים שנרתמו, תורמים והתומכים הרבים.
האירוע התבלט בשיח סביב נגישות ובספורט וזה העיקר – כי זאת מטרת האירוע! לקדם מודעות לנגישות, ספורט נכים ואנשים עם מוגבלות.
ככל שיותר אנשים באים ומשתתפים, השגנו את מטרתנו.

אנו מאמינים שהדרך האפקטיבית ביותר לחולל את השינוי בישראל, הינה באמצעות תהליכי חינוך והגברת מודעות לנושא הנגישות, תוך מיקוד בקרב ילדים ובני הנוער.
אנו מאמינים כי לא די בהרצאות כדי להעביר את המסר ולהביא לשינוי אמיתי בדעות קדומות, סטיגמות ועמדות שליליות של המשתתפים. לכן האירוע כולל פעילות חווייתית שמטרתה להרחיב ולהעמיק את הידע בעולם הנגישות והמוגבלויות השונות. ופעילות חווייתית שמטרתה לאפשר למשתתפים לחוש, ללמוד ולחוות את הידע ומשמעותו, באופן אישי. רק כך נשיג את השינוי האמיתי ביחס החברה לאנשים עם מוגבלויות.

אלפים גדשו את נמל תל אביב משעות הבוקר המוקדמות לרגל הפנינג הספורט 'להרגיש נגישות' בים וביבשה, שהתקיים ביום שישי ה- 23.6 ביוזמת עמותת 'נגישות ישראל', בשיתוף הוועד הפראלימפי הישראלי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, משרד התרבות והספורט, נמל תל-אביב ועיריית תל-אביב.

 

בתחילת ההפנינג פקדו את הנמל תלמידי בתי ספר מאזור תל אביב. התלמידים התנסו במגוון תחנות מאתגרות ומהנות ופגשו מקרוב אנשים עם מוגבלות. בשעות הצהריים האירוע נפתח לקהל הרחב
. לאורך האירוע התקיימו משחקי ראווה במגוון ענפי ספורט בהם: כדורסל כיסאות גלגלים, כדור שער, מסלולי מכשולים בכסאות גלגלים ועוד תחנות רבות אחרות.

מזדהים עם אנשים עם מוגבלות

מטרת האירוע החגיגי הייתה להגביר את ההזדהות עם אנשים עם מוגבלות, באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות עד כמה שניתן את תחושת המוגבלות ובכך להיחשף לפוטנציאל הענק הגלום באנשים עם מגבלות.

בשיאו של ההפנינג יצא מטס הזדהות מרהיב. 

 

מטס בהפנינג

מטס הזדהות בהפנינג

 

   שר התרבות והספורט מר מיקי זוהר עם הנהלת העמותה
 שר התרבות והספורט מר מיקי זוהר עם הנהלת העמותה        ראש העיר ת"א-יפו מר רון חולדאי

  

 

 

   המבקרים התנסו בהליכה עיוורת ובמסלול מכשולים בכסאות גלגליםהמבקרים התנסו בהליכה עיוורת ובמסלול מכשולים בכסאות גלגלים
המבקרים התנסו בהליכה עיוורת ובמסלול מכשולים בכסאות גלגלים

חווים מוגבלויות וספורט נכים

 

ההפנינג הייחודי כלל מגוון רב של מתחמי מודעות והתנסות חווייתיים תחת הסיסמה "עד שתחווה – לא תבין", אשר אפשר לחוות את המוגבלות באופן מוחשי באמצעות טעימת גלידה עיוורת בניסיון לאתר את טעמה מבלי לראות, מעבר מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, הליכה על עיוור, יצירת גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים, קעקועים בשפת הסימנים וחשיפה לעולם החירשים ופעילויות נוספות.

 

 בנוסף, נערכו בהפנינג משחקי ראווה בספורט נכים, בשילוב הקהל: כדורסל בכיסאות גלגלים, טניס בכיסאות גלגלים, כדור-שער עיוורים ועוד אטרקציות והפתעות.

 

  המבקרים השתתפו במשחקי כדורסל בכיסאות גלגלים    התנסות בכדוריד חופים בישיבה
התנסות במשחקי כדורסל בכיסאות גלגלים                         התנסות בכדוריד חופים בישיבה

 

 

 

הטקס המרכזי

הטקס המרכזי לציון 23 שנות פעילות של עמותת 'נגישות ישראל', נערך בהנחיית שרון ניסים, ובמהלכו  נשאו דברים: שר התרבות והספורט – מר מיקי זהר, ראש העיר ת"א – מר רון חולדאי, יו"ר עמותת נגישות ישראל – יובל וגנר, עו"ד מיכל רימון – מנכ"לית נגישות ישראל,  ראשי הוועד הפראלימפי ואורחים נוספים.

לדברי יו"ר 'נגישות ישראל', יובל וגנר: "חיפשנו דרך מקורית על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות. "להרגיש נגישות – בים וביבשה", הינו אירוע ייחודי מסוגו בישראל ובעולם כולו. בחרנו במיוחד את נמל תל אביב כמקום נגיש עם אוירה נפלאה של טיילת וים. אנו שמחים שקהל רב ומגוון שכלל משפחות, ילדים, בני נוער, ספורטאים הגיע להשתתף בחוויה יוצאת הדופן בעלת ערך חינוכי, באמצעות מגוון התנסויות חווייתיות, ספורטיביות, חושיות ואומנותיות וזכו להכיר אנשים עם מוגבלות באופן ישיר".

תודות: 

 

וכל הטוב הזה לא היה קורה בלי הרשימה המכובדת והמרגשת הזאת שסייעה בידנו:
ראשית, תודה לכל מי שבא והשתתף באירוע.

תודה רבה לכל נותני החסות והארגונים שבעזרתם פעילות מסוג זה יכולה להתקיים:
משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב, נמל תל אביב, רשות הספורט, עמותת אתרים.

לעופר בוסתן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, לאבי בנבנישתי, סגן מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, לאופיר וגמן מנהל מחלקת הספורט בעיריית תל-אביב וללירן ליאני – מנהל אירועי הספורט בעיריית תל-אביב.
להתאחדות לספורט נכים בישראל, והוועד הפראלימפי הישראלי, ארגון איל"ן וארגון נכי צה"ל, הספורטאים עם המוגבלויות והספורטאים הפראלימפים, המאמנים שהם חלק בלתי נפרד מהאירוע והשקיעו רבות בהכנתו ובעיקר הפעילו את התחנות ויצרו מודעות וקשר ישיר עם המבקרים.


לחברת אמות ומבנה,  חברת כלל, הראל ביטוח, טויוטה, קוקה קולה, מאסטרקארד, לידר השקעות, טוטו, הועד הפראלימפי, ישראכארט, איילון ביטוח, סדן מעליות, הידרופיקס, תעבורה, פלאפון ואייל ציפויים, ארומה, חוויה מתוקה, כתר, מקדונלדס, מי עדן, לג'נדה, חיים גלעדי, פנגיאה.
"מהלב/סטפהיר", עמותת "גלגלים של נתינה", "בית על הים", שי שגיא – גרפיקה, גיא טייב – צלם סטילס, שי לוי – צלם מגנטים, אלכס מורגן – צילום וידאו, חברת ההפקה "קונצ'רטו", למשרד יחסי הציבור שלמור ולמשרד יחסי הציבור יוני וולף ואור ניר תקשורת – יוסי יודקביץ'.
תודה לבתי הספר שהשתתפו.
תודה ענקית לצוות עובדות ועובדי העמותה ולמתנדבות והמתנדבים.

  

להתראות ב"להרגיש נגישות" 2024.

לסרטון "להרגיש נגישות 2023>> 

לאלבום תמונות המלא – צילום: גיא טייב>>

 

לאלבום תמונות המלא – צילום שי לוי>>

 

  המבקרים עוברים מסלול מכשולים על כיסאות גלגליםהמבקרים עוברים מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים
המבקרים עוברים מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

 התנסות בתחנת גרפיטי נגיש
התנסות במסלול מכשולים "על עיוור"

  התנסות בתחנת גרפיטי נגיש                           התנסות במסלול מכשולים "על עיוור"

 

חולצה עליה כתוב תודה ומתחת כל החברות שנתנו חסות לאירוע ואיפשרו לו להתקיים

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן