Skip to main content

ארוחה לכל החושים

קטגוריה: חדשות העמותה

במהלך ביקור במסעדה רובנו מתענגים על הריחות והמנות המפתות בתפריט.

לעומתנו, יש גם כאלו שלא יכולים ליהנות מכל מה שיש לעולם להציע.

לכן יזמה עמותת נגישות ישראל ארוחת חושים שבה יכלו אנשים בלי מוגבלויות לנסות ולהבין לרגע איך מצליחים אנשים החיים עם מוגבלות להתמודד בחיים.

בשבוע החולף קיימה העמותה ארוחת חושים לחברי ועדת החינוך של הכנסת במסעדת ביסטרו 56 בהרצליה פיתוח, שהפכה למוצלחת וחווייתית.

מיכל רימון, עמותת נגישות ישראל: המטרה של הארוחה זה בעצם להעביר את התחושות, ההרגשות. לאפשר למשתתפים לחוות מה זה להיות אדם עם מוגבלות, להכיר את האדם מאחורי המוגבלות – ובעצם לצאת מכאן עם איזשהו מטען, עם משהו מעבר".

"אני אמא לגלעד בן 4", מוסיפה רימון, "כשגלעד רואה אדם עם מוגבלות בצד השני של הכביש, האינסטינקט שלו, זה להצביע. והאינסטינקט שלי בתור אמא פולנייה זה להגיד לו 'מה פתאום, חס וחלילה. לא מצביעים על אנשים'. אבל כן – צריך להצביע, להתעניין, לראות, להבין, לשאול – כדי להכיר יותר מקרוב את העולם הזה. הרעיון הוא שעד שלא תנסה ותחווה את זה – לא תבין".

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, שהשתתף בארוחת החושים האחרונה בסעדת ביסטרו 56 בהרצליה פיתוח, אמר בסיום הארוחה: "אפשר לדבר על נגישות, אפשר לראות ולגעת בזה, אבל אין כמו התנסות כזו של שעתיים".

צפו בסרטון המסכם את הארוחה מאתר NRG
(צילום: אורי דוידוביץ', עריכה: שגיא שפירא).

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן