Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים במלון מגדל דוד להנהלת וצוות המלון

קטגוריה: חדשות העמותה

בחודש ינואר ערכה עמותת נגישות ישראל ארוחת חושים חווייתית במלון הבוטיק מגדל-דוד בנתניה להנהלת המלון וצוות העובדים

המלון היפיפה נמצא בעיצומו של תהליך הנגשה שמטרתו לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות להתארח ולהתפנק בו, וכחלק מהתהליך התקיימה במלון ארוחת חושים להנהלת המלון וצוות העובדים.

טרם הארוחה, עברו המשתתפים הרצאה בה למדו על המוגבלויות השונות ועל עולם הנגישות ונחשפו לתהליך ההנגשה שהמלון עובר.

אחרי ההרצאה התחילה סעודת חושים מיוחדת מעשה ידיו של שף המלון, המשתתפים זכו לטעום לא רק מהמנות שהוגשו אלא גם קצת מעולמם של אנשים עם מוגבלות.

 

את המנה הראשונה אכלו המשתתפים בעיניים מכוסות

את המנה הראשונה אכלו המשתתפים בעיניים מכוסות, השתמשו בשאר החושים שלהם, התמודדו עם אתגרים פשוטים כביכול כמו מציאת המזלג או מזיגת שתייה ופגשו את רמי, מדריך עיוור ששיתף אותם בחוויות ובאתגרים שלו.

במנה העיקרית זכו המשתתפים לראות את האוכל אבל התמודדו עם אתגר חדש, מוגבלות מוטורית. המשתתפים עטו כפפות שמדמות מוגבלות בידיים ואיתן ניסו לתפעל את הסכו"ם, רמי, מדריך המתנייד בכיסא גלגלים, שיתף אותם בחוויות שלו מעולם הנופש והאירוח וכיצד הם יכולים לאפשר גם לאורח עם מוגבלות בניידות ליהנות ולהתפנק.

לקינוח כיסו המשתתפים את אוזניהם באוזניות והתנסו בהזמנת מנה אחרונה כאדם עם מוגבלות בשמיעה. חן, מדריכה חירשת, שיתפה אותם בקשיים ופתרונות תקשורת ונתנה למשתתפים טעימה משפת הסימנים הישראלית.

 

המשתתפים אכלו את המנה העיקרית עם כפפות בישול על הידיים

 

לאחר הסיום המתוק פגשו המשתתפים את לי, שתיארה את עולמה כאדם עם מוגבלות קוגניטיבית ואיך הם, כנותני שירות, יכולים בסבלנות ורגישות לתת לה את השירות הכי נגיש שיש.

אתי דויטש, מנהלת משאבי אנוש במלון שבזכותה נוצר שיתוף הפעולה, סיכמה במילים מרגשות במיוחד: "הכרנו עולם חדש ובלתי ידוע. הייתה חוויה מיוחדת ומרגשת" .

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן