Skip to main content

ארוחת חושים, גם באוניברסיטת בר אילן

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה- 4.2.15 קיימה עמותת נגישות ישראל ארוחת חושים לצוות הדיקנאט ולצוות היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטת בר אילן. פעילות ייחודית זו התקיימה כחלק מפעילות הסברה והעלאת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה, במסגרת מיזם "מהפכה" של המוסד לביטוח לאומי.

היום נפתח בהרצאת "מבוא לנגישות" אשר כללה היכרות עם מושגי היסוד מעולם הנגישות, סוגי המוגבלויות השונות ומשמעותן ומתן טיפים לשירות נגיש בסביבה האקדמית.

לאחר מכן המשתתפים הובלו לארוחת החושים בעיניים מכוסות, לחדר שאינם מכירים ולא יודעים מה מצפה להם. המשתתפים התמודדו עם הליכה עיוורת למקום בלתי נודע, בו מחכה להם ארוחת הבוקר.

המנה הראשונה הוגשה למשתתפים ללא יכולת לראות והמשתתפים התמודדו עם יתר החושים למען אכילת המנה, זאת בליווי מדריכה עם מוגבלות בראייה אשר חשפה בפניהם את סיפורה האישי- ההצלחות הקשיים וההתמודדות היומיומית עם העיוורון. בחלק זה השתתף סטודנט עיוור מהאוניברסיטה שהוסיף מימד של רלוונטיות וסיפר על ההתמודדות שלו כסטודנט עיוור באוניברסיטה.

לאחר מכן המשתתפים התנסו באכילת מנה עיקרית בעזרת כפפות בישול המגבילות את תנועת האצבעות והתנסו בתחושה שחווה אדם עם מוגבלות מוטורית בידיים, כל זאת בליווי מדריכה עם מוגבלות בניידות.

לקינוח, עברו המשתתפים סדנה בשפת הסימנים והתמודדו עם הזמנת המנה האחרונה ללא היכולת לשמוע וכן למדו בעזרתו של מדריך חירש איך מתקשרים עם אנשים שיש להם מוגבלות בשמיעה.

לסיום, עברו המשתתפים סדנה חווייתית המדמה את חוויותיו של סטודנט עם לקות למידה וקבלו טיפים מעשיים ליישום בסביבת עבודתם.

מתוך דבריה של הגב' הדר שובי, רמ"ד מעורבות חברתית אוני' בר אילן

:

"אתמול התנסנו בארוחת חושים של עמותת "נגישות ישראל". בארוחה השתתפו צוות דיקנאט הסטודנטים ובתוכם גם צוות היחידה למעורבות חברתית ע"ש סיביל ויגדור שאחראים על קידום סטודנטים עם מוגבלות באוניברסיטה.
אנו ממליצים בחום לחוות את החוויה המרגשת הזו ולחשוף קהלים רבים לחוויה על מנת להעלות את המודעות לנושא הנגישות. על אף הטיפול והתמיכה היומיומית שלנו בסטודנטים עם מוגבלות, חווינו חוויה עוצמתית ויוצאת דופן.
יישר כוח ותודה רבה לליאת ולמיטל המקסימות מנגישות ישראל, שעשו עבודה מעולה וחשבו על הכל, כולל הפרטים הקטנים ותודה לתא סמ"ן (סטודנטים מקדמים נגישות) שעזרו לנו בארגון היום.
החוויה השאירה לנו טעם של עוד ואנו בטוחים שנארגן עוד ימים כאלה להגברת המודעות של הסגל האקדמי והסגל המנהלי באוניברסיטה".

תודות

אנו רוצים להודות ליחידה למעורבות חברתית שמקיימת פעילות ענפה לשיפור חייהם של סטודנטים עם מוגבלות באוניברסיטה, כשבראשה עומדת הדר שובי רמ"ד מעורבות חברתית. תודה על הרגישות, האכפתיות, הסבלנות ועל הנכונות לחוות ולקחת חלק משמעותי במהפכת הנגישות.

תודה גדולה גם לתא סמ"ן (סטודנטים מקדמים נגישות) מאגודת הסטודנטים של בר אילן, אשר עזרו לנו מאוד בהקמת האירוע תפעולו ולקחו חלק פעיל לכל אורך ההכנות.

יישר כח!

 

   

 

ארוחת חושים - מנה ראשונה עם עיניים מכוסות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן