Skip to main content

ארוחת חושים ונגישות ב-3 שלבים

קטגוריה: חדשות העמותה

מסעדת "מועדון הקצינים "כוכב הצפון" של רשת מסעדות ג'ירף של רימון בן יקיר, מציעה אוכל אסיאתי באווירה מיוחדת ונפתחה לתודעת ההנגשה. לאחר שמנכ"לית הרשת קרן עיני, חוותה ארוחת טעימות נגישות של העמותה היא יזמה מהלך למנהלי הסניפים ואחראיי משמרת, על מנת להנחיל את תודעת השירות לנגישות לאנשים עם מוגבלות לכל צוות המלצרים.

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, והועברה למנהלי רשת ג'ירף ומועדון הקצינים, נציגים של רשתות נוספות ואנשי תקשורת, חוו המשתתפים טעימת יינות של יקבי רמת הגולן וארוחה של שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות/נגישות.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך נחווה את עולם העיוורים, איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה  ספר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה, כיצד לדבר אל האדם, כיצד להתייחס לכלב הנחיה.

מנה נוספת לוותה במוזיקה רועשת ובאוזניות לכיסוי האוזניים, וכך נחווה את עולם לקויי השמיעה, דוברת מארגון בקול, תיארה את מצב האוכלוסיה של האנשים עם לקות שמיעה, כיצד לדבר איתם, ועל חשיבות האקוסטיקה במסעדה.

מנה אחרונה, נאכלה בעזרת כף בלבד על מנת להמחיש את הקושי של אנשים עם מוגבלות פיזית.

המטרה המרכזית בשיתוף פעולה זה, היא להגביר את המודעות בקרב מסעדנים לגבי קהל המטרה של אנשים עם מוגבלות, הן מבחינת היקפו והן מבחינת צרכיו.

המפגש הינו חווייתי ולימודי, צוות המנהלים חווה ולמד מהו שירות נגיש, נכון וידידותי לאנשים עם מוגבלות מכל הסוגים. לאחר הארוחה, יצא צוות המנהלים חזרה למסעדות הרשת, על מנת להעביר את מושג נגישות השירות לצוות המלצרים בשטח.לוגו מועדון קצינים

לוגו יקבי רמת הגולן   

 

 

 

עמותת נגישות ישראל מחויבת להנגשת המדינה, מתוך חובה אזרחית ודאגה להשתלבותם של אנשים עם מוגבלות כאנשים שווים בחברה.

להתרשמותו האישית של רענן רוגל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן