Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים לדיקנים ולראשי החוגים באוניברסיטת בר-אילן

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה-28.3.16 עמותת נגישות ישראל, בשיתוף עם היחידה למעורבות חברתית ותא סמ"ן באוניברסיטת בר אילן, קיימה זו הפעם השלישית ארוחת חושים כהכשרה לסגל המרצים באוניברסיטה, והפעם- לדיקנים ולראשי החוגים.

ההכשרה החלה בהרצאת מבוא לנגישות, בה קיבלו המשתתפים סקירה רחבה על אנשים עם מוגבלות ומהי נגישות מתו"ס ונגישות שירות.

לאחר מכן המשתתפים עברו לארוחת חושים, בה אכלו כל מנה שהוגשה להם כשהם מתנסים וחווים מוגבלות שונה, ובנוסף זכו להיחשף לחייו של אדם עם מוגבלות ולשמוע את סיפורו, תוך אכילת המנה.

תחילת נפגשו עם עידו, מדריך של העמותה ובוגר תואר שני מהאוניברסיטה, אשר הדריך אותם איך לאכול את המנה הראשונה כאשר עיניהם מכוסות. תוך כדי, שיתף אותם באתגרים ובהצלחות בהיותו אדם עיוור, ועל הנגישות שהעניקו לו באקדמיה.

את המנה העיקרית אכלו עם כפפות קשיחות המדמות כאילו יש להם מוגבלות מוטורית בידיים, בליווי מדריכה עם מוגבלות פיזית שהדריכה והראתה שאין דבר העומד בפני הרצון.

לקינוח, המשתתפים הזמינו את המנה מאדם חירש כאשר אוזניות על אוזניהם וחשו כיצד מרגיש אדם כבד שמיעה, והתנסו בשיח עם אדם חירש ולמדו כמה מילים בשפת הסמנים.

לסיכום, נפגשו עם מדריך עם לקויות למידה, התנסו בעצמם וחשו איך מרגיש סטודנט דיסלקט ועם הפרעות קשב.

כל אחד מהמדריכים העניק למשתתפים טיפים כיצד להעניק שירות נגיש וטוב יותר לסטודנטים ולסגל שלהם, גם אם אין משאבים- אנחנו יכולים לייצר את ה"רמפה האנושית".

תודה רבה ליחידה למעורבות חברתית, אשר הרימה בגאון את דגל הנגישות ומקדמת את הנגישות באוניברסיטת בר אילן.
עוד תודה מיוחדת לתא סמ"ן (סטודנטים מסמנים נגישות) באוניברסיטת בר-אילן שזו השנה השנייה בה פועלים באוניברסיטה, מקדמים בה את הנגישות ומעלים את המודעות בקרב הסטודנטים והסגל כאחד.

 

המשתתפים אוכלים את המנה העיקרית עם כפפות קשיחות על ידיהם  המשתתפים התנסו בשיח עם אדם חירש ולמדו כמה מילים בשפת הסמנים

המשתתפים אוכלים את המנה הראשונה כאשר עיניהם מכוסות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן