Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים לעובדי נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים ונגישות בה השתתפו חברי צוות העובדים של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בראשות הנציב מר אחיה קמארה.

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות, ישמעו  ממקור ראשון על צורכי הנגישות, דרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות להשתלב בחברה, ולקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף בקרב צוות הנציבות מידע הנחוץ להם בבואם לעסוק בעבודתם היומיומית.
 
בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים טעימת יינות עיוורת וארוחה בת שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות/נגישות.
 
המנה הראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך שהם חוו את עולם העיוורים. רוני מאגודת העיוורים הנעזרים בכלבי נחייה (עיוור) סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם במסעדה, מהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית – הם נדרשו לאכול את המנה כשלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

אהרון לגון מעמותת נגישות ישראל (כבד שמיעה), סיפר אף הוא על הקשיים בו הוא נתקל ביום יום, חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא ודברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום והשוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות.

 
עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות:
 
למלון לאונרדו פלאז'ה ירושלים על האירוח הלבבי.
לסמי סירואה על התרגום בשפת הסימנים.
לרוני מאיגוד העיוורים הנעזרים בכלבי נחייה.
לצוות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
ולצוות העמותה שלקח חלק בארגון הארוחה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן