Skip to main content

חדשות

בארה"ב נלחמים בתופעת זיוף והצגת חיות מחמד כחיות שירות

קטגוריה: חדשות מהעולם

יש בעיה בארץ כלבי השירות. הפרסום הארצי על בעלי חיות מחמד המזייפים ומציגים את כלביהם כחיות שירות הפך לאירוע נפוץ. וכדי להיות יותר ספציפית, יש ממש מגיפה של בעלי חיות מחמד המנסים לזייף ולהציג את כלביהם ככלבי שירות. האם אתם יודעים שעם מעט מידע, ניתן להיכנס לאינטרנט ולרכוש אפוד ותעודת זהות מזויפת עבור חיית המחמד שלך הקובעים שהיא חיה סיוע?

משתמשים לגיטימיים בכלבי נחייה ושירות נמצאים בסכנת דחייה ממקומות ציבוריים בגלל מגיפה זו. כמשתמשת בכלב נחייה, אני מכירה ממקור ראשון את הבעיה הזו. לדוגמא, עסקים נתתקעים בין הרצון לקיים את חוקי ההגנה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות וכלבי השירות שלהם, ובה בעת אין להם דרך ברורה לזהות חיות שירות לגיטימיות.

ארגון אחד שמוביל קמפיין להגברת מודעות ציבורית בנושא זה הוא ארגון המשתמשים בכלבי נחייה בע"מ Guide Dog Users, Inc. (GDUI). כארגון הגדול והמוביל במדינה של אנשים עם ליקויי ראייה המשתמשים בכלבי נחייה כאמצעי העיקרי שלהם לניידות, GDUI מקווה לחנך את הציבור הרחב ולהפסיק התופעה הבעייתית הזו.

כמשתמשת בכלב נחייה, אני מודאגת איך ישפיע עליי לרעה מספרם ההולך וגדל של בעלי חיות מחמד המזייפים ומציגים את כלבי המחמד שלהם כחיות שירות על מנת לקבל עבורם גישה למקומות ציבוריים, או עמ"נ להימנע מתשלום עבורם. נכון לעכשיו, בעלי העסקים מנסים להתמודד עם הבעיה ולזהות חיות מחמד שהתחזו לחיות שירות, בעיה שרק הולכת וגוברת.

מספר העימותים מסוג זה גדל באופן אקספוננציאלי, ומשתמשים בכלבי נחייה אמיתיים מרגישים את זה בכל פעם שמונעים מאתנו להיכנס באופן לגיטימי למקום ציבורי, בגלל בעל חיית מחמד שלא רצה להשאיר את כלבו בבית והציגו ככלב שירות.

כמו כן, אנשים רבים לא מבינים שכלבים וסוגים אחרים של בעלי חיים מבויתים, המוכרים כחיות לתמיכה רגשית, הם לא חיות שירות מוסמכותך. השימוש בבעלי חיים אלה נועד לספק נוחות, תמיכה רגשית או רווחה, יתרונות טיפוליים או חברה. תחת חוק האמריקאים עם מוגבלויות (ADA) Americans with Disabilities Act, רק בעלי חיים המבצעים משימות פיזיות או פעולות להקל על מוגבלות, מקבלים את הזכות ללוות את בעליהם עם המוגבלות בכל המקומות הציבוריים.

יתר על כן, GDUI תומך בעסקים ושירותי תחבורה המאפשרים לאנשים עם מוגבלויות לגיטימיות להיות מלווים בכלבי נחייה וסוגים אחרים של חיות שירות. הוא גם תומך בבעלי חיות מחמד ששומרים על שליטה טובה על הכלבים שלהם ומצייתים לחוקים מקומיים, מדינתיים ופדרליים המתייחסים לנגישות לאנשים עם מוגבלויות המשתמשים בחיות שירות.

GDUI

תומך גם בחוקים מדינתיים המענישים אנשים שביודעין מזייפים ומציגים את כלב המחמד שלהם ככלב נחייה, או סוג אחר של חיית שירות, על מנת לקבל את אותו טיפול או הטבות כאדם עם מוגבלות.

כתוצאה מכך,

GDUI וארגוני כלבי שירות אחרים, נאבקים כדי למצוא דרכים חיוביות ליידע את הציבור שאדם המתחזה לאדם עם מוגבלות עם כלב שירות, מזיק לאנשים שתלויים בכלבי שירות אמיתיים שמסייעים להם, וכי התחזות כזו מהווה סוג של הונאה.

ארצות הברית היא המדינה נגישה ביותר בעולם. ארגון כלבי הנחייה קיים כבר במשך 50 שנים; את רב השנים המוקדמות בילינו במלחמה על זכויות האזרח שלנו כאנשים עם מוגבלויות שהם עיוורים. הכלבים שלנו הם אכן חברים שקטים ומיומנים בהם אנו תלויים. אם מישהו שאתם מכירים מציג את חיית המחמד שלו כחיית שירות, אנו מקווים שתחלקו את הבלוג הזה איתם ותנו להם לדעת שהם פוגעים במשתמשים בכלבי נחייה לגיטימיים אחרים.

אן צ'יאפטה היא סופרת, עורכת דין ומשתמשת בכלב נחייה, המתגוררת במדינת ניו יורק. אן עובדת כמטפלת טראומה ומשפחה במחלקה לענייני יוצאי צבא.

כדי לצפות בפוסט המקורי בבלוג של אן – לחצו כאן

כלב שירות מגיש צרור מפתחות לבעליו

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן