Skip to main content

חדשות

בדיקת נגישות ישראל: מוקדי החירום בישראל לא נגישים לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

 

 


 

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "למרות התקנות הקובעות שהמוקדים חייבים להיות נגישים החל מה-1/07/14, כבדי שמיעה, חירשים ומתקשים בדיבור לא יכולים להעזר בעצמם במוקדי החירום של המשטרה, מד"א, כיבוי אש ומוקדים אחרים"

 

כיצד חירש יכול להתקשר למוקד חרום ולתקשר אם איננו יוכל לשמוע את המוקדן? איך אדם עם מוגבלות דיבור או יכולת תקשורת ידווח על מצב חירום אם איננו יכול לדבר? בישראל יש מאות אלפי לקויי שמיעה, חרשים ואנשים המתקשים לדבר ולתקשר ורבלית. תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובעים שמוקדי החירום חייבים להיות מונגשים במלואם עד יום שלישי ה-01/07/14, ועל מוקדי החירום לפרסם את הסדרי הנגישות, אך הדבר לא קרה.

 

באתרי האינטרנט של המשטרה, של מכבי האש ושל פיקוד העורף אין ציון של הסדרי נגישות. באתר מגן דוד אדום מופיע מספר SMS "לשימוש חירשים ואילמים" אך לא מופיעים מספרי פקס וכתובת דוא"ל לפניות.

 

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, מסביר: "את מוקדי החירום ניתן להנגיש בקלות בכדי שיתנו מענה ל- 100% מהאוכלוסיה ובפרט לאנשים עם מוגבלות. בסך הכל המוקדים נדרשים לתת אלטרנטיבות – בנוסף לתקשורת דרך הטלפון עליהם לאפשר תקשורת עם מוקדי החרום בפקס, מייל, SMS, ואפילו ווידיאו צ'ט. הפתרונות הטכנולוגיים קיימים, הם זמינים, פשוטים, נמצאים כבר עכשיו בשימוש ההמונים והם אינם יקרים. כל יום שעובר בו מוקדי החירום אינם מונגשים גובר הסיכון להתרחשות אסון שלא יוכל להיות מדווח בזמן".

 

 

התקנה:

בהתאם לסעיף 36 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות השירות), תשע"ג 2013 הקובע כי:

המספק קו טלפון ייעודי לפניות למוקד בעת חירום, יבצע בקו התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות כדי לאפשר להם להשתמש בשירות באותה מהירות, נוחות ואיכות שבהן ניתן השירות לכלל הציבור, כמפורט להלן:

(1) באמצעות פקסימיליה, דואר אלקטרוני ומסרון;

(2) תוך התאמת הלשון ואופן המענה למוגבלותם.

לאור כל האמור לעיל, עליהם להתייחס, לקדם ולטפל בנושא הנגישות של מוקדי החירום של ארגונם.

התקנה תכנס לתוקף  ב – 1.7.14 .

 

לדרכי יצירת קשר עם מוקדי החירום בישראל – לחצו כאן

טלפון מתחתיו כתוב חירום

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן