Skip to main content

חדשות

בדרך לשילוב – נגישות ישראל קיימה כנס בנושא העסקת אנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

במדינת ישראל נכון לשנת 2014 היו מעל ל-1,600,000 אנשים עם מוגבלות המהווים כ- 18% מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל. מתוכם בגיל העבודה מעל 700,000 מועסקים במשרה חלקית או לא מועסקים כלל. צו הרחבה לנושא העסקת אנשים עם מוגבלות שנכנס לתוקפו בחודשים האחרונים מחייב כל ארגון בו מועסקים מעל 100 עובדים למנות נאמן להעסקת עובדים עם מוגבלות, ובנוסף, להעסיק כבר השנה 2% עובדים עם מוגבלות מכלל עובדיו, והחל משנת 2016 אחוז המועסקים יעלה ויעמוד על 3% מכלל המועסקים בארגון.

על רקע הנתונים הללו קיימה עמותת נגישות ישראל כנס בנושא העסקת עובדים עם מוגבלות ביום ראשון ה-22 למרץ 2015 באולם הכנסים של חברת הביטוח 'מגדל' הנרתמה לקידום הנושא. בכנס השתתפו כ- 200 אנשי משאבי אנוש והשמה, מנהלי אחריות תאגידית, מנהלי תחומים, רכזי נגישות ויועצים משפטיים שביחד למדו את הנושא ואת כל מה שנדרש מהם:

  • הכרת עובדים עם מוגבלות

  • סיפורי הצלחה בארגונים
  • הקשר שבין אחריות תאגידית לתעסוקת אנשים עם מוגבלות
  • עדכונים משפטיים
  • כיצד לגייס עובד עם מוגבלות ולקיים ראיון עבודה נגיש
  • הכנת עובדי הארגון להעסקת העובדים
  • הנגשת סביבת העבודה ועוד.
  • בכנס נשאו דברים מר שלמה מור יוסף – מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מר גיא שמחי – הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות העובדים, גב' דפנה מאור – ראש המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה במשרד הכלכלה, ח"כ קארין אלהרר שהנחתה פאנל שיתוף תהליך השמה של עובדים עם מוגבלות, ועוד.

    יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל מסביר: "העסקת אנשים עם מוגבלות היא יותר מחובה בחוק, היא חובה מוסרית. עובדים עם מוגבלות יכולים לתרום רבות לשוק העבודה, לעתים אף יותר מאנשים שאין להם מוגבלות. המעסיקים בישראל החלו בתהליך הנגשה שלפעמים אינו מובן להם עד הסוף, עבורם מיועד הכנס שקיימנו. זוהי סנונית ראשונה מתהליך שילוב אמיתי ואמיץ של אנשים נהדרים שיוכלו כעת גם הם לתפוס את מקומם כעובדים פוריים ומצוינים".

     

    לסיכום עיקרי הדברים שנשאו הדוברים ותמליל הכנס המלא – לחצו כאן
    למצגות מן הכנס – לחצו כאן

     

    למדור 'העסקת אנשים עם מוגבלות' באתר נגישות ישראל – לחצו כאן

     

     

       

          

    קהל המשתתפים בכנס העסקת אנשים עם מוגבלות

    מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן