Skip to main content

חדשות

ביוזמת "נגישות ישראל": ציון נגישות בביקורת מסעדות בטלויזיה בישראל

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

פינת הביקורת של ניב גלבוע ב'לילה כלכלי' תציין בעזרת אייקון ייעודי את הנגישות במסעדה. בין הפרמטרים שייבדקו: דרך הגישה למקום, האם אפשר להגיע בקלות וללא מכשולים, הימצאותם של שירותי נכים ועוד.

האם תזמינו מקום במסעדה בידיעה שאין בה שירותים?
מאות אלפי אנשים עם מוגבלות פיזית אינם יכולים להזמין מקום באלפי מסעדות בהעדר שירותי נכים.

עכשיו אפשר לשבת לאכול: החל מה- 02/06/15 מאות אלפי אנשים עם מוגבלות פיזית יוכלו לדעת האם המסעדה שעוברת ביקורת נגישה לנכים או לא. לאחר פגישות ושיחות עם יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל החליטו ניב גלבוע, מגיש ביקורת המסעדות בתוכנית 'לילה כלכלי' בערוץ 10 ועורכי התוכנית הפופולרית, לכלול בפינת הביקורת של גלבוע אייקון מיוחד שיסמן האם המקום נגיש לנכים או לא.

במסגרת הקשר שנוצר עם עמותת נגישות ישראל, גלבוע למד כיצד לבדוק את הנגישות במקום, לשאול שאלות על אופן ההגעה למסעדה, לוודא שהדרך הנגישה למקום לא עוברת במטבח או דרך חדרי שירות וכדומה.

ניב גלבוע מסר

"היו אלי הרבה פניות בעניין ואין לי ספק שמסעדה צריכה לתת מענה גם לאנשים עם מוגבלויות. אני מקווה שהסימון שלנו יעודד מסעדות נוספות לעשות משהו טוב עבור קהל גדול, שגם לו מגיע להנות במסעדות".

יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל

הודה לניב ולצוות העורכים "זהו צעד חשוב בדרך לשילוב אמיתי של אנשים עם מוגבלות. גם אנחנו רוצים לבלות, להנות, לאכול במקומות טובים, ולשבת עם האהובים שלנו, בלי להתפשר על עצמאות, בלי לעבור דרך חדרי שירות לא נעימים, מבלי שיצטרכו להרים אותנו מעל מדרגות ומבלי להרגיש מסכנים. היום חלק גדול באוכלוסיה וגם אנחנו מודים לניב ולעורכיו על ההקשבה ועל הנכונות לעזור לנו להרגיש כמו כולם".

בחודש יולי האחרון (2014) נכנסו לתוקף תקנות הנגישות הקובעות כי מקומות בילוי ציבורי, אירועים ופסטיבלים לציבור הרחב יהיו חייבים בפרסום הסדרי הנגישות שלהם, לטובת קהל האנשים עם מוגבלות שרוצים להגיע למקום. התקנה החשובה לא התייחסה למסעדות ולכן אנשים עם מוגבלות עדיין צריכים להתאמץ כדי לברר טרם הגעתם, האם המקום נגיש, אם יש רמפה תקנית לכסא גלגלים, שירותי נכים, שולחנות שמותאמים לגובה של כסא גלגלים ללא הפרעה ועוד.

 

לתכנית 'לילה כלכלי' ששודרה ב- 2.6.15 ובה פינת ביקורת המסעדות הראשונה עם ציון נגישות – לחצו כאן

פינת ביקורת המסעדות מתחילה בדקה 18:15

פינת הביקורת של ניב גלבוע עם אייקון נגישות למסעדות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן