Skip to main content

ביקור ראש עיריית קריית גת בקריית ביאליק

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מאת: ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

במסגרת המפגשים שעורך ראש העיר קרית ביאליק מר אלי דוקורסקי בשנה האחרונה, לשם חילופי מידע ולהגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה בין העיריות והרשויות השונות, ביקרה השבוע (יום שני) בקריית ביאליק משלחת של עיריית קריית גת בראשות ראש העיר מר אבירם דהרי.

המשלחת כללה גם את חברת המועצה הגב' אתי וזאנה ואת מנהלת האגף לצרכים מיוחדים ונגישות בעירייה, הגב' רבקה בוזגלו. המשלחת התקבלה בבית יד לבנים על ידי ראש העיר, מנכ"ל העירייה מר עזרא חכם, חברת מועצת העיר ויו"ר וועדת רווחה, נגישות ואזרחים ותיקים ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, רכז הנגישות מר בני אלגום, נציגת מחלקת הרווחה עו'ס גלי קרקה וסגן מהנדס העיר מר קובי צורי. 

ראש העיר המארחת פתח בסקירה על מאפייני קרית ביאליק כעיר נגישה – על כל מבני הציבור הנמצאים בשלבי הנגשה שונים, על פינות הפיקניק הנגישות בחורשות ובפארקים, על כיתות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה ועל הקהילה הנגישה ההולכת ומתרחבת בעיר שחבריה משולבים בכל ועדות ומסגרות העיר.

את פעילויות ההסברה במערכת החינוך ייצגו המורה חנה שמילוביץ מחט"ב "אפק" ובתה הודיה העומדות בראש מיזם "גם אני יכול", יחד עם התלמידים נוי ביטון ואופק כהן תיארו את התהליך שעברו התלמידים בנושא הנגישות וקבלת השונה תחת הדרכת נגישות ישראל ורפאל ואת המוצרים שמכינים התלמידים לרווחת בעלי מוגבלויות – אביזרים העומדים בפני השלמה ולקראת תחרות ארצית.


הנוכחים במהלך הביקור בקרית ביאליק

נציגי קהילה נגישה קרית ביאליק הגב' סימה הרשמן ומר שמעון לוין תיארו את ההכשרה לקראת שעת חירום ומיפוי בעלי הצרכים המיוחדים בעיר ואת ההשתלמות לקראת הקמת מרכז מידע אזורי ועירוני.

ראש העיר קריית גת מר אבירם דהרי תיאר את העשייה בתחום הנגישות בעירו, אשר קבלה תנופה רבה עם היבחרה של חברת המועצה בעלת הצרכים המיוחדים הגב' אתי וזאנה ועם הקמת האגף לצרכים מיוחדים ונגישות בעירייה בראשות הגב' רבקה בוזגלו. האגף קשור לכל מוקדי קבלת ההחלטות הרלוונטיות בעיר כגון אגף ההנדסה, החינוך והרווחה. בנוסף, תיאר מר דהרי את חלוקת העיר למנהלות; בראש כל אחד עומד רכז בשכר המקשר ישירות בין התושבים על בסיס היכרות אישית שלהם ושל צרכיהם המיוחדים.

מבנה המנהלות המיוחד הוקם כלקח מבצע "עופרת יצוקה" על מנת להקל על הסיוע והטיפול בבעלי מוגבלויות בעיר בשעת חירום.

בתום המפגש קיבלו האורחים את דיגלוני העיר ויחד יצאו לסיור בכל חלקי קרית ביאליק על מנת להתרשם בשטח מפעולות ההנגשה ברחובות ובמבני הציבור. ראש העיר קרית ביאליק נענה להזמנת האורחים לביקור גומלין בקרית גת.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן