Skip to main content

חדשות

במרבית הבריכות באזור השרון אין נגישות לנכים (LOCAL)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

במרבית הבריכות באזור השרון אין נגישות לנכים. זאת למרות חוק שיוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות. משרד הפנים נתן למפעילי הבריכות אורכה עד תחילת שנת 2008, להנגיש את בריכות השחיה הציבוריות.

(…)

יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל הפועלת למען שיפור הזכויות והנגישות לנכים ותושב הוד השרון: "לגבי התקנות, ברוב המוחלט של הבריכות התקנות של ההנגשה למים לא מיושמות ואנחנו בעמותה נכנסים לפעילות כדי ליידע את המקומות הציבוריים במחויבות שלהם. גם אגף רישוי עסקים בעיריות צריך לאכוף את הנושא. יש לציין כי ברמה הציבורית אחד הדברים המהותיים שעמותת נגישות ישראל עובדת עליהם היא שילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה .זה אומר בין השאר שגם ללכת לבריכה צריך הנכה להיות מסוגל להסתדר בכוחות עצמו לכן המעלית הזאת חשובה ולא רק לאדם עם כסא גלגלים.

זה עקרוני ומאוד חשוב. גם כהורה בכסא גלגלים אתה רוצה להגיע למים כדי להיות ליד הבריכה שהילדים שלך במים ולכן חשובה הנגישות הזו. יש אכן שתי שיטות. הנמכה לתוך המים, שיטה שלא מנוצלת בבריכות ציבוריות בדרך כלל כי היא תופסת הרבה מקום ומעלון שמתקינים אותו לצד הבריכה. צריך ליישם את התקנות האלה גם כי זה החוק אבל גם מסיבות חברתיות וסיבות עסקיות. כאשר עושים בריכות נגישות מצטרפים אנשים נוספים".

מאת: אוהד לוביאניקר, LOCAL

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן