Skip to main content

חדשות

בעיות נגישות לאנשים עם מוגבלות במצב חרום – בטלוויזיה ובמיגון

קטגוריה: חדשות העמותה

בימים אלו אנחנו חיים בישראל בתקופת חירום ביטחוני. כולם מתמודדים ותומכים, אבל עבור אנשים עם מוגבלות קשה – ההתמודדות קשה שבעתיים.

עמותת נגישות ישראל מקבלת המון תלונות של אנשים עם מוגבלות פיזית, מוגבלות בשמיעה ובראייה על בעיות בנגישות – פנינו לראש הממשלה ולרשות השנייה שיפעלו לטפל בנושאים אלה:

מיגון

  • נכים קשים ללא אמצעי מיגון או ללא יכולת להגיע לאזור ממוגן חייבים שהרשויות המקומיות יאספו מידע על כל מי שנמצא במצב כזה ולמצוא לו חלופת דיור בטוח וממוגן עד לרגיעה. לא יתכן ואלה יהיו אזרחים שחייהם נתונים לגורל בלבל ללא הזכות הבסיסית להגנה.

תקשורת

  • כבדי שמיעה וחרשים מתלוננים על חוסר בכתוביות / תרגום לשפת הסימנים במהדורות החדשות ותשדירי החירום המתקיימים באופן רציף לאורך היום. בשונה מהמתחייב בחוק הכתוביות לשעת חירום.
  • עיוורי צבעיים ולקויי ראייה מתקשים לקרוא את ההתראות של פיקוד העורף האותיות המוצגות בצבע לבן על רקע כתום אינן גדולות מספיק והניגודיות בין צבע האות לצבע הרקע אינה מספיקה.
  • מסיבות העיתונאים המשודרות מעת לעת בהובלת ראש הממשלה, שר בטחון והרמטכ"ל אינן נגישות וללא כתוביות ומתרגם לשפת הסימנים. בנוסף יש לפעול להנגישן גם למוגבלויות ראייה, בשפה פשוטה למוגבלויות קוגניטיביות ובשפות שונות.

גם לאנשים עם מוגבלות וקשישים מגיע ביטחון עורפי.

מבצע שומר החומות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן