Skip to main content

חדשות

בעקבות קמפיין "חול בגלגלים" של עמותת נגישות ישראל, הורה שר הפנים לרכוש כסאות גלגלים ייחודיים לחופי הים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

המשנה לרה"מ ושר הפנים, סילבן שלום, ביקר בחוף גורדון בת"א, יחד עם ראש העיר, בזמן ש"נגישות ישראל" קיימה בחוף (ובחופים נוספים) את הקמפיין "חול בגלגלים" – קמפיין מיוחד לקידום המודעות לנגישות חופים.

בעקבות הקמפיין, הורה השר לרכוש כסאות גלגלים ייחודיים לרחצה בחופי הים, שיוצבו בכל אחד מ- 57 החופים המונגשים בארץ. מדובר בכסא ייחודי, שאינו מחליד ומאפשר לאנשים עם מוגבלות להגיע עד המים ולרחוץ בהם בבטחה, בעלות של כ- 20,000 שקל לכסא.

השר שלום: "אין סיבה שבעלי מוגבלויות לא ייהנו מרחצה בים כמו כולם. התחייבתי שבכל חוף המונגש לנכים בארץ, יהיו לפחות שני כסאות ייחודיים המאפשרים לנכים לרחוץ בים בכבוד וכמובן, דאגתי לתקצוב מיידי לנושא".

בעקבות החלטת השר שלום, פנה אליו נשיא העמותה יובל וגנר, בירך אותו על ההחלטה המשמחת, אך יחד עם זאת ציין כי בסקר נגישות חופים שקיימה העמותה לאחרונה נמצא, כי 70% מחופי הרחצה אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות.

 

כמו כן ביקש וגנר, כי חשוב שהשר יוודא מול האחראים במשרדו על חופי הרחצה, טיפול בנקודות הבאות:

  1. הקפדה על כך, שכל חוף נגיש יעמוד בדרישות המפורטות בעניין נגישות חופי הרחצה, כפי שמוגדר בתקנות הנגישות במקום שאינו בניין 2013.

  2. לוודא שרכישת כיסאות הגלגלים הייחודיים לחופים לאנשים עם מוגבלות, יהיו על פי הגדרות הממונה הארצי לנגישות בנציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.
  3. קביעת נהלים כיצד אדם עם מוגבלות מתאם מול מנהל חוף הרחצה ו/או המצילים או כול גורם אחר, שימוש בכסא הגלגלים המיוחד.
  4. לדרוש הן מהרשויות המקומיות והן מאתר האינטרנט של משרד הפנים, לפרסם את הסדרי הנגישות הקיימים בכול חוף וחוף ובמיוחד בחופים המונגשים, על מנת שאנשים עם מוגבלות ידעו לאיזה חוף ללכת ולמה לצפות מבחינת נגישות.

למידע על נגישות חופים במדור התיירות באתר העמותה –  לחצו כאן

 

 

 

השר סילבן שלום בוחן את כיסא הגלגלים הייחודי לחוף

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן