Skip to main content

חדשות

בפעם השנייה: 150 נציגים מ-50 מדינות השתתפו (26.5) בוובינר שעסק בהשפעת הקורונה על חייהם של אנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

 

150נציגים מ-50  מדינות מהעולם השתתפו בוובינר השני  והייחודי שהתקיים ביום שלישי ה- 26.5.20, בהובלת עמותת נגישות ישראל בנושא שיתוף פעולה בינלאומי לסיוע לאנשים עם מוגבלות וקשישים בכל העולם.
מדובר בתקופה מאתגרת לכולם, אך תקופה מאתגר שבעתיים לאנשים עם מוגבלויות, בעיקר הקשות בהן.

רבים מהאנשים עם מוגבלות בסיכון עקב מצב רפואי ולכן  נדרשים לשמור על ריתוק לבית ובידוד חברתי. כך לדוגמא אלה עם מוגבלות קשה שבביתם לבד וללא עזרה חוששים איך יקבלו מזון, תרופות, ציוד רפואי ואפילו עזרה בניקיון ושלא לדבר על המשך טיפולים בריאותיים שוטפים. אנשים עם מוגבלויות שמיעה חוששים איך יתקשרו איתם, כי הטלפון אינה אופציה וכי מסיכת הגנה מונעת את האפשרות לקריאת שפתיים. ועיוורים חוששים שאם ישימו להם משלוחים בכניסה לבית הם בכלל לא יצליחו למצוא את המשלוח בעצמם, ובכלל חששות איך להיות מעודכנים על המגבלות והנחיות ראש הממשלה והמשרדים השונים. ואיך תלמידים עם מוגבלות ימשיכו ללמוד מרחוק ללא נגישות טכנולוגית של שיחות הווידיאו ומה יקרה אם חס וחלילה יאלצו להתאשפז – איך הנגישות שם?

תקופה זו מתאפיינת גם ב"ישראל היפה" ארגונים ורשויות  בכל העולם וכמובן בישראל יוזמים פרויקטים בעלי השפעה גדולה על יכולתם של אנשים עם מוגבלות וקשישים לשרוד את התקופה הקשה הזו.
עמותת נגישות ישראל המנהלת קהילת קשרים בינלאומיים לנושא שוויון, נגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות, יזמה רעיון של סדרת מפגשים מקוונים בינלאומיים.

בוובינר הוצגו פרויקטים בינלאומיים מקדמי נגישות  הרלוונטים לתקופה זאת. 

סדר היום כלל:
דברי ברכה ופתיחה:

מרטין אססל – מייסד Zero Project
יובל וגנר – יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל

דובר ראשי: חבר הקונגרס האמריקני טד דאטש
 

סקירה כללית של מחקר על י COVID-19 – כריסטין המפיל, מנכ"לית, Open Inclusion, UK

 בניית יכולות של אנשים עם מוגבלויות כדי להפחית את התפשטות ה- COVID-19 – ז'אן פייר נטזיריאו, HVP גטאגארה, רואנדה

חינוך במהלך COVID-19– קים באר, מנהל מדיניות ציבורית, מרכז המשאבים לשיתוק (NPRC) – קרן כריסטופר ריב, ארה"ב

 

שידור חדשות נגיש: באמצעות פישוט אודיו – פרופ 'שירה ילון-צ'מוביץ, דיקן הסטודנטים, המכללה האקדמית אונו; ראש המכון הישראלי לנגישות קוגניטיבית של אגודת עמי והמכללה האקדמית

 

בנקאות בטוחה בתקופת הקורונה- קלאוס הוקנר, מנכ"ל האיגוד האוסטרי תומך בעיוורים ולקויי ראייה
 
סקירת ההצעות של גוגל ליום המודעות הגלובלי לנגישות (GAAD) – כריסטופר פטנו, ראש תוכניות נגישות, גוגל, ארה"ב.

דברי סיום – קרולין קייסי, מייסדת Valuable 500, אירלנד

סיכום: עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית נגישות ישראל
    

 
יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר, קרא לכל השותפים והמדינות לנצל את ההזדמנות הזו של אסטרטגיות יציאה – לוודא שעיניינם של אנשים עם מוגבלות מתוחקר ומטופל. יובל ציין שבתקופה בה כולנו נאלצנו לקבל יותר שירותים מרחוק יותר שירותים דרך הדיגיטל  – עלינו לוודא מחוייבות של המדינה וכלל הגורמים הרלוונטים לנגישות דיגיטלית מראש כבר משלב התכנון.

לדברי עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל: "אחת התובנות מהתקופה האחרונה היא עד כמה הגבולות, במיוחד בעידן הקורונה מטשטשים – לווירוס אין גבולות ולכל אחת מהמדינות יש את קבוצת המיעוט הגדולה בעולם שלה, אנשים עם מוגבלות וגם כמובן קשישים ואנו רואים איך בכל מדינה מתמודדים עם אתגרים דומים בהקשר לקבוצה זו ומתפתחות יוזמות בכל מדינה שחלקן יכולות לעניין ולסייע גם למדינות אחרות ובכך לקצר תהליכים ולשפר איכות חיים. "זה הרעיון בבסיס שיתופי הפעולה הבינ"ל שלנו" מסבירה עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל "יצרנו מארג של מומחים, חברות מקדמות נגישות, עמותות, אנשי מפתח במדינות בכל העולם שחולקים את האמונה והשליחות שלנו בחשיבות קידום הנגישות והשילוב ברמה מקומית וברמה בינ"ל. הצלחנו ליצור קשר קרוב עם אנשים שהפכו לחברים, נקראים לדגל והתוצאה היא הוובינר שקיימנו שחמישי – בקרב המשתתפים הורגשה התרגשות של ממש לראות נציגים מכל כך הרבה מדינות לוקחים את הזמן מקשיבים, חולקים ותורמים מנסיונם לקידום ההתמודדות הגלובלית עם התייחסות לאנשים עם מוגבלות וקשישים בעידן הקורונה."  

 
             עו"ד מיכל רימון – מנכ"לית נגישות ישראל

 

 

נציגת קרן כריסטופר ריב

צילום מסך של המשתתפים בוובינר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן