Skip to main content

חדשות

בקשות לייצוגיות בשל העדר ירידות מהמדרכות לנכים

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

 

בקשות לתביעות ייצוגיות בעשרות מיליוני שקלים נגד עיריות חיפה, כפר סבא והוד השרון, בטענה להעדר שיפועים עבור נכים בירידה ממדרכות לכבישים. הבקשה נגד עיריית חיפה היא בסך 35 מיליון שקל, נגד עיריית כפר סבא בהיקף של 20 מיליון שקל, ונגד עיריית הוד השרון – 16 מיליון שקל.

 

כל התביעות הוגשו (יום א', 29.4.12) לבית המשפט המחוזי מרכז בידי עוה"ד דן אשכנזי ודיקלה ברנס. התובעים בחיפה הם עופר ואיבט פרוי-שולץ, בכפר סבא הוגשה התביעה בידי ריקה אלדר, ובהוד השרון – בידי נסים ורבקה נגר.

 

הבקשות מסתמכות על חוק הרשויות המקומיות (סידורים לנכים), שנכנס לתוקף בשנת 1998. בחוק זה נקבע, כי ליד כל צומת בו רשאים הולכי רגל לחצות את הכביש, ובכל מעבר חציה מסומן, יהיו המדרכה, אי-התנועה ואבני השפה מונמכים באופן המאפשר ירידה ועלייה נוחות בעגלת נכים לכביש וממנו בשיפוע שלא יעלה על 10%. המחוקק הקציב לרשויות המקומיות חמש שנים להתארגנות, כך שמשנת 2003 הוא מחייב אותן.

 

התובעים טוענים, בצירוף תמונות, כי בכל אחת מהערים המדוברות אותרו עשרות ירידות לכבישים שאינן מוסדרות עבור נכים. לדבריהם, מדובר בפגיעה בעיקרון של שוויון אנשים בעלי מוגבלות ובפגיעה באורח חייהם הסדיר, שכן הם נאלצים לתכנן את פעילותם בהתאם למיקומן של ירידות משופעות מהמדרכות. טרם הוגשו כתבי הגנה.

 

לכתבה כפי שהיא פורסמה לראשונה באתר News1

אשת עסקים בכיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן