Skip to main content

חדשות

גדולי האינטרנט בישראל פותחים דלת לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה
פתח את דלת האתר שלך לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני הגיל השלישי

נאוה גלעד וגילה גרטלעמותת נגישות ישראל, איגוד האינטרנט ומיקרוסופט, ערכו ביום חמישי, יום עיון לסמנכ"לי שיווק של 50 החברות המובילות בארץ בנושא הנגשת אתר האינטרנט שלהם.

את יום העיון פתחו ובירכו, עדי אייל סמנכ"ל שיווק מיקרוסופט, נאווה גלעד מנהלת קבוצות משימה איגוד האינטרנט הישראלי ויובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל.

גידי מדגים כיצד גולש עיוורגילה גרטל יועצת הנגישות הרצתה על חשיבות ההנגשה, מדוע כדאי להנגיש, מיהו קהל המטרה, וכיצד ניתן להנגיש ללא עלויות גבוהות נוספות. את הרצאתה ליווה גידי אהרונוביץ, גולש עיוור, אשר המחיש למשתתפים, הלכה למעשה את ההבדל בין אתר נגיש לאתר לא נגיש. והדגים להם כיצד הם עלולים לפספס חלק ניכר מהאוכלוסיה, המידה ולא ינגישו.

את יום העיון סיכם פאנל בהנחייתו של דליק ווליניץ, בפאנל השתתפו:

  • עדי אייל, סמנכ"ל שיווק, מיקרוסופט ישראל
  •  יאיר קנר – מנהל מחלקת ניהול אתרים ושרות לקוחות, בנק פועלים.
  • עמית אפרת, מנהל אגף לקוחות פרטיים ושירותים מתקדמים, פרטנר תקשורת

  • איתי לויתן, מנכ"ל משותף ומייסד easynet, קידום אתרים באינטרנט

  • עו"ד בלהה ברג, היועצת המשפטית, נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות.

משתתפי הפאנל

המשתתפים בפאנל, בכירים בחברות המובילות במשק, הציגו למשתתפים את כדאיות ההנגשה, על כמה ההנגשה פותחת דלת, לא רק לאנשים עם מוגבלות. אתר נגיש הינו אתר נוח יותר, ידידותי יותר, ובעל דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש.  למעשה מדובר בו במצב של win win, אשר טוב לכל הצדדים. בפאנל השתתפה בלהה ברג היועצת המשפטית של הנציבות, שציינה כי עם סיום כתיבת התקנות, תחול חובת הנגשה על כל האתרים.

יובל וגנר יו"ר העמותה, סיכם בקוראו לכל החברות המשתתפות, להתחיל בתהליך ההנגשה, ולשמש כדוגמה לחברות נוספות שילכו בעקבותיהם. 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן