Skip to main content

גם אתם יכולים להשתתף במהפכת הנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

בעזרתכם אנשים עם מוגבלות יצאו ממעצר בית


בישראל חיים כיום כ-1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות כלשהי (כ- 20% מהאוכלוסייה); מתוכם כ- 750,000 עם מגבלה חמורה המקשה על תפקוד רגיל ומלא.

למרבה הצער, אתרים ציבוריים רבים בארץ אינם נגישים להם, בכללם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, בתי משפט, מרפאות, אמצעי תחבורה, מוסדות תרבות, אתרי נופש ופנאי, מרכזי מסחר ועוד. חוסר הנגישות נובע פעמים רבות מסטיגמה חברתית והיעדר מודעות לצרכיו של השונה ולזכותם של אנשים עם מוגבלות לשוויון.

חוסר הנגישות מסכל את שילובם של מאות אלפי אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, מונע מהם להיות חלק פעיל ותורם בחברה הישראלית ודן אותם למעצר בית.

עקב מצב בלתי נסבל זה, הוקמה עמותת נגישות ישראל בשנת 1999 אשר שמה לה למטרה לקדם את הנגישות, זכויותיהם והשתלבותם בחברה של אנשים עם מוגבלויות בדרך של שוויון, בזכות, בכבוד ובעצמאות מרבית, מתוך הכרה כי אלו הם ערכי יסוד של כל דמוקרטיה.

במהלך שנות פעילותה, העמותה קידמה בצורה משמעותית את הנגישות בארץ ובכך גרמה לשיפור באיכות חייהם של אלה שנגזר עליהם לחיות עם מוגבלות. הנגשנו מאות מקומות ועסקים, העלנו את המודעות הציבורית, קידמנו את החקיקה ותקנות הנגישות, פעלנו לשינוי עמדות וסטיגמות בקרב אלפי ילדים בבתי ספר, הכשרנו מאות אנשים בנושא נגישות, טיפלנו במאות תלונות נגישות, ושיתפנו מאות אלפי אנשים במידע משנה חיים דרך אתר האינטרנט של העמותה, ועוד היד נטויה.

כולנו חייבים לזכור כי נכות עלולה לפקוד כל אדם בכל רגע נתון ולשנות את חייו ואת חיי משפחתו והסובבים אותו מקצה לקצה.

לקראת סוף השנה האזרחית, אנו פונים אליכם בבקשה לתרום לעמותת נגישות ישראל ולהיות שותף במהפכת הנגישות.

העמותה פועלת בתקינות, שקיפות ויעילות ועל כך הוענק לה תו מידות לאפקטיביות.
התרומה לעמותה מוכרת כניכוי לצורך מס לפי סעיף 46 א' לפקודת מס הכנסה.

לתרומה מאובטחת ישירות דרך האתר – לחצו כאן

 

נגישות = שקיפות

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן