Skip to main content

חדשות

דיון מביש בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת בנושא: "ניצול לרעה של חוק תובענות ייצוגיות"

קטגוריה: חדשות העמותה
מאחורי הדיון המהיר שנקבע, עומדת יוזמת חבר הכנסת לשעבר, אביר קארה, אשר פועל לשינוי חוק תובענות ייצוגיות באופן שייפגע בזכויות אנשים עם מוגבלות ובחובת ההנגשה בעסקים, כפי שקבועה כיום בחוק ובתקנות הנגישות

השבוע התקיים דיון מהיר בוועדת החוקה, חוק ומשפט בנושא: "ניצול לרעה של חוק תובענות ייצוגיות ועושק העסקים הקטנים והבינוניים".

מאחורי הדיון המהיר שנקבע, עומדת יוזמת חבר הכנסת לשעבר, אביר קארה, אשר פועל לשינוי חוק תובענות ייצוגיות באופן שייפגע בזכויות אנשים עם מוגבלות ובחובת ההנגשה בעסקים, כפי שקבועה כיום בחוק ובתקנות הנגישות.

אביר קארה דאג להביא לדיון זה חברי כנסת ומספר מנהלי עסקים קטנים התומך בו, על מנת שיאדירו את שמו ויביעו תמיכה, עד כדי כך שהאמור השתלט על מרבית זמן הדיון.

חברות הכנסת קארין אלהרר וח"כ לשעבר שירלי פינטו הביעו את הנגדותן.

עם זאת למרות שהגיעו במיוחד ארגוני נכים ו/או אנשים עם מוגבלות רבים כגון: נגישות ישראל, נעה לא חצי בן אדם, נכי ישראל, אילן, המרכז לעיוור, הנכים הסיעודיים ועוד – אלה, לא קיבלו את זכות הדיבור בישיבה! ע"י יו"ר הוועדה חה"כ שמחה רוטמן.

יתרה מכך, יו"ר הוועדה, כ"ח רוטמן, נעדר מספר פעמים במהלך הישיבה, כשהוא שם כמחליפו את אותם חברי כנסת הפועלים בשם אביר קארה והעלו הצעת חוק לסדר היום שהעומד מאחוריה הוא אביר קארה.

ארגוני האנשים עם מוגבלות תמיד הקפידו על איזונים בדרישות הנגישות. אבל כאן מקודם מהלך מתוחכם שמטרתו לבטל את חקיקת הנגישות לעסקים.

המשמעות הינה לחזור 20 שנה אחורה בתחום הנגישות.

עמותת נגישות ישראל וארגונים נוספים כולנו נפעל ביחד נגד המהלך,

הארגונים קראו ליו"ר הוועדה להביע את התנצלותו על התנהלות הישיבה ולתקן את הדברים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן