Skip to main content

חדשות

הביטוח הלאומי אישר מיזם להפוך את אגן העיר העתיקה בירושלים לנגיש עבור אנשים עם מוגבלויות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

הקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח לאומי אישרה תקציב למיזם מיוחד שמטרתו לאפשר גישה נוחה לאתרים המרכזיים בעיר העתיקה בירושלים, עבור אנשים עם מוגבלויות.

אגן העיר העתיקה הינו אזור בעל חשיבות עולמית ממדרגה ראשונה, מההיבט הדתי-פוליטי-תרבותי ותיירותי. מדי שנה מבקרים במתחם העיר העתיקה מיליונים רבים של מבקרים תושבי הארץ ותיירי חוץ, והוא האתר המבוקר ביותר בארץ כיום, בשל האתרים ההיסטוריים לשימור שקיימים בו, שחלקם בעלי חשיבות דתית עליונה.

לצורך קידום המיזם, התחבר המוסד לביטוח לאומי לרשות לפיתוח ירושלים, וביחד סוכם על ביצוע סידורי נגישות בעיר העתיקה בשנים 2009 ו- 2010, בעלות כוללת של כ-10 מיליון ₪, כשהמוסד לביטוח לאומי יממן מחצית מהסכום, בסך 5 מיליון ₪.

במסגרת מיזם הנגישות יבוצעו מספר פרויקטים מרכזיים, בהם יינתן דגש מיוחד למבקרים בעיר העתיקה עם מוגבלות מוטורית, כמו התאמת מתחם שער יפו בכניסה המרכזית לעיר העתיקה והכנת מסלולי הליכה נגישים ברובע היהודי, ברובע הנוצרי וברובע המוסלמי,  כמו כן נבדקת אפשרות לרכישת רכב מותאם למוגבלי תנועה לצורך הפעלת שירותי הסעות.

בנוסף, המיזם יכלול סידורי נגישות באתרי ביקור מרכזיים, כמו מוזיאון מגדל דוד, הגן הארכיאולוגי ומרכז דוידסון, עיר דוד ומוזיאון הרובע ההרודיאני ברובע היהודי. במסגרת המיזם

 יינתן דגש מיוחד לסידורי נגישות עבור אנשים עם לקות ראייה או עם מוגבלות בשמיעה באמצעות טכנולוגיות מיוחדות, כמו מכשירי שמיעה במיצגים, מודלים תלת מימדיים למישוש, שילוט קולי ותמלול חזותי .

 מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, גב' אסתר דומניסיני אומרת: "הזכות לנגישות לבעלי אנשים עם מוגבלות הינה עקרון חברתי עליון. בביטוח הלאומי מקדמים יוזמות ופרויקטים רבים בנושא בהשקעה של עשרות מיליוני ₪ בכל רחבי הארץ,   ואנו מקווים שקידום הפרויקט בעיר העתיקה יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים יעניק אפשרויות נוספות לטיול ובילוי לאנשים עם מוגבלויות".

מקור: המוסד לביטוח לאומי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן