Skip to main content

הדרכת שירות נגיש בעיריית גבעתיים

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שלישי ה-17.7.18 קיימה עמותת נגישות ישראל הדרכה לעובדי עיריית גבעתיים בנושא שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות

היום החל בהרצאת פתיחה אשר הסבירה מהי נגישות בכלל ונגישות השירות בפרט, תוך מתן דוגמאות מסביבת העבודה בעירייה, מה התקנות, ומה הסדרי הנגישות בעיריית גבעתיים.

לאחר מכן התחלקו המשתתפים לקבוצות אשר עברו בין תחנות התנסות חווייתיות אשר בכל תחנת התנסות התנסו בעצמם במוגבלות ופגשו אדם עם מוגבלות.

המשתתפים התנסו במוגבלות בראייה, ועברו סימולציה אשר מדמה מה חווה תושב עיוור, ולאחר מכן פגשו את לידיה, מדריכה עם מוגבלות בראייה שסיפרה על עצמה ונתנה טיפים לשירות נגיש.

 

המשתתפים יושבים עם כיסוי על עיניהם
המשתתפים התנסו במוגבלות בראייה


כמו כן, נפגשו המשתתפים עם מדריך חירש ומתורגמן לשפת הסימנים, והתנסו במוגבלות בשמיעה ולמדו דרכי תקשורת לשירות נגיש מול אדם חירש, והכירו את שפת הסימנים.

לאחר מכן פגשו מדריך עם מוגבלות בניידות והתנסו בכיסאות גלגלים במעבר בין מכשולים יומיומיים שחווה אדם עם מוגבלות בניידות, והתנסו גם במוגבלות מוטורית בידיים.

בסוף פגשו מתמודדת נפש אשר סיפרה את סיפור חייה ובמה אובחנה, ונתנה כלים לשירות נגיש עבור מוגבלות שהרבה פעמים "שקופה" ואינה בעלת סממנים חיצונים. סיפרה והסבירה מהו כרטיס פטור מתור ומי זכאי לו.

אחרי כל ההתנסויות החווייתיות התכנסו כלל המשתתפים לסיכום בו סוכמו הטיפים לשירות הנגיש, עובדו התחושות והחוויות ממפגש עם אנשים עם מוגבלות וההתנסות במגבלה שלהם.

 

המשתתפים פגשו מדריך עם מוגבלות בניידות והתנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים
המשתתפים פגשו מדריך עם מוגבלות בניידות והתנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים


אחת המשתתפות סיכמה את היום ואמרה שעל אף שהיא מכירה את המוגבלויות השונות מהבית- אחד מבני המשפחה עם מוגבלות בניידות, ועוד אחד עם מוגבלות נפשית, והייתה בטוחה שהיום הזה לא יחדש לה דבר והיא מכירה את עולם הנגישות טוב, יצאה עם כלים חדשים לעבודה ולחיים, אמרה שהתרגשה ושמחה לפגוש עוד אנשים עם מוגבלות שיכולים להיות שונים מאוד ממה שהיא מכירה.

יום עיון זה התאפשר הודות לסבסוד משמעותי של חברת "פיליפ מוריס" אשר מימנה

75% מעלות ההדרכה. עוד פרטים בנוגע להדרכת עובדים לשירות נגיש ברשויות ניתן למצוא כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן