Skip to main content

חדשות

הוקרה למיזם נגישות / ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

קטגוריה: חדשות העמותה

מיזם הנגישות הישובי של קרית ביאליק זכה להוקרה על ידי משרד החינוך וארגון עמ"ן בחיפה – ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

 

ביום שני כה' אלול התשס"ט 14/9/2009 התקיים במרכז ההדרכה (בביה"ס לעובדי הוראה) שבמשרד החינוך במחוז חיפה יום עיון בנושא העמקת הקשר בין רכזי מחויבות אישית לרכזים/מובילים במקומות ההתנדבות.
יום העיון התקיים במשותף בין האגף לחינוך חברתי-קהילתי של משרד החינוך לבין עמ"ן (עיר מתנדבת נוער) חיפה.

 

המיזם היישובי לקידום הנגישות וקבלת השונה בקרית ביאליק זכה להוקרה והוצג במשותף בפני באי יום העיון ע"י ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק רווחה-נגישות ומנהלת נגישות ישראל בצפון והגב' חנה שמילוביץ' הרכזת החברתית הנמרצת בחט"ב אפק.
באי יום העיון נחשפו לתוכנית המיזם שכללה הרצאות בפני תלמידים מבתי הספר השונים וחברי תנועות הנוער בעיר, דוכני הסברה, חתימה על אמנות נגישות במוסדות החינוך בעיר והדגמת לקויות שונות במשך שנה"ל האחרונה –  כל זאת במטרה להגביר ברחבי העיר את המודעות לנושא ראש העירהנגישות, בד בבד עם פעולות לשיפור הנגישות לבעלי מוגבלות במדרכות ובבנייני ציבור שמבצעת העירייה, הצורך בחניות נכים והגברת האכיפה.
את המיזם בקרית ביאליק מובילה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, כאשר ראש העיר מר אלי דוקורסקי ומנהל מחלקת החינוך מר עמי ראובן מלווים אותו בהתמדה בחסותם ובסיוע פעיל לכל צורך.

 

 

 

חט"ב אפק, בראשות המנהלת הגב' אביגיל גרינברג והרכזת החברתית הנמרצת הגב' חנה שמילוביץ', הובילה את המיזם ליום שיא מרגש שכלל הרצאות, הופעת להקת הריקודים על כיסאות גלגלים של איל"ן חיפה (המשלבת רקדנים יושבים ועומדים) ודוכנים רלוונטיים בחצר ביה"ס. בתווך ישבו שתי תלמידות שחילקו סטיקרים והחתימו על העצומה את העוברים והשבים. חתם את האירוע משחק כדורסל בין שחקני קבוצת איל"ן חיפה לבין שחקני הכדורסל של ביה"ס (ביניהם שחקני קבוצת מכבי קריית ביאליק), בו כל השחקנים שיחקו על כיסאות גלגלים, לאחר מספר אימונים משותפים שערכו בצוותא בזמנם הפנוי במרכז הספורט של איל"ן חיפה. בשנת הלימודים הקרובה מתוכננת הרחבת המיזם לבתי ספר נוספים בעיר, במשולב עם מתנדבי קהילה נגישה קרית ביאליק שאך מקרוב הושקה.


קבוצת הכדורסל


קבוצת ריקודי העם

 

מודל עשייה זה, הייחודי לקרית ביאליק, ואשר תואר בפירוט בפני באי יום העיון, קצר הערכה רבה ורבים פנו למארגנות על-מנת לקבל פרטים ולהעתיקו למקום מגוריהם. חשוב לציין כי מודלים דומים, אם כי כל אחד מאופיין באופן מעט שונה על ידי מקום המגורים בו הוא מתקיים, יוצאים לפועל בצפון הארץ על ידי עמותת נגישות ישראל, בין השאר בכפר ורדים ובביה"ס ליאו-באק. מיזמים נוספים מתוכננים לצאת לפועל בגליל המערבי ובקרית ים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן