Skip to main content

חדשות

החל מ- 1.12 הורחבו ההנחות לזכאים הנוסעים בתחבורה הציבורית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

השר כץ: הסדרי ההנחות משפרות באופן משמעותי את תנאיהם של נוסעי התחבורה הציבורית הזכאים להנחות, ומאפשר להם לראשונה לנסוע בכל הקווים בארץ ללא תשלום או בהנחה של עד 50%.

בשורות טובות לנוסעים בתחבורה הציבורית. החל מיום שלישי (1 בדצמבר 2015) יורחבו הסדרי ההנחות בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות) ליותר מ-2.5 מיליון מנוסעי התחבורה הציבורית.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חתם היום על צו המרחיב את הסדרי ההנחות הניתנות לנוסעים בתחבורה הציבורית ומשווה בין ההנחות הניתנות בכל אמצעי התחבורה הציבורית בארץ.

השר כץ ציין כי הצו החדש משפר באופן משמעותי את תנאיהם של יותר מ-2.5 מיליון מנוסעי התחבורה הציבורית הזכאים להנחות מיוחדות בתחבורה הציבורית, ומאפשר להם לראשונה לנסוע בכל הקווים בארץ ללא תשלום או בהנחה של עד 50%.

על פי הצו החדש, החל מיום שלישי יהיו זכאים כ-2 מיליון ילדים ובני נוער מגיל 5 ועד גיל 18 להנחה של 50% בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ. עד כה, ילדים ובני נוער היו זכאים להנחה של 50% בנסיעות עירוניות ואזוריות בלבד.

280 אלף נכים וזכאי הביטוח הלאומי, המקבלים קצבת שארים או השלמת הכנסה, ייהנו מעתה מהנחה של 33% בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ. עד כה, ניתנה הנחה לזכאי הביטוח הלאומי בקווי התחבורה הציבורית, שעלות הנסיעה בהם היא עד 25 שקלים.

נכי צה"ל יהיו זכאים להנחה של 33% בכל קווי התחבורה הציבורית, בדומה להנחה הניתנת כיום לזכאי הביטוח הלאומי. עד כה לא נהנו נכי צה"ל מהנחות בתחבורה הציבורית.

עיוורים ייהנו מפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל קווי האוטובוס והרכבת. עד כה, קיבלו העיוורים הנחה של 50% בקווים שמחיר הנסיעה בהם הוא עד 16.5 שקלים. מלווה לעיוור, יזכה להנחה בשיעור של 50%, בכל קווי האוטובוס והרכבת בארץ. עד כה, ניתנה למלווים הנחה בשיעור של 50% רק בקווים שעלות הנסיעה בהם היא עד 16.5 שקלים.

מתנדבי שנת שירות וחניכי המכינות הקדם צבאיות החצי שנתיות, יהיו פטורים לראשונה מתשלום דמי נסיעה בכל קווי התחבורה הציבורית (למעט בקווים לאילת).

חיילי השל"ת (שירות ללא תשלום) וחניכי המכינות הקדם צבאיות יקבלו פטור מלא מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים וברכבות (למעט בקווים לאילת). עד כה, נהנו חיילי השל"ת וחניכי הקד"צ מהנחה בקווי התחבורה הציבורית, שעלות הנסיעה בהם היא עד 11.5 שקלים.

נכים (כולל נכי צה"ל), כלל המתנדבים וחניכים קד"צ שלא היו כלולים עד עתה בהסדר ההנחות, יוכלו לקבל את ההנחות באמצעות הנפקת כרטיס "רב קו" בעמדות "על הקו" הפרוסות ברחבי הארץ.

הצו שנחתם על ידי השר כץ, כולל בנוסף פטור מלא מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים עבור נסיעה עם עגלת ילדים פתוחה, בכל שעות היום. עד כה, הפטור ניתן במשך כל שעות פעילות הקווים, למעט בין השעות 7:00 עד 9:00 בבוקר, שהן שעות העומס בתחבורה הציבורית.

נוסעים בתוך אוטובוס

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן