Skip to main content

חדשות

הישג לחירשים ולקויי שמיעה: חובת כתוביות גם בסרטים מדובבים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בעקבות הפרסום ב-ynet על כך שבתי הקולנוע אינם מקרינים סרטים מדובבים עם כתוביות ללקויי שמיעה וחירשים, הודיעה ב- 18/11 נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים כי היא תחייב את מפיצי הסרטים ובתי הקולנוע לעשות כן.

לפני מספר חודשים, בתקופת החופש הגדול, פורסם ב-ynet סיפורה של טלי נעים, אם לשני ילדים לקויי שמיעה. נעים תיארה כיצד בעוד שמרבית הילדים יכולים לבקר בקולנוע עם חבריהם בחופשיות, בתה ב-10 ובנה בן ה-8 אינם יכולים לעשות זאת. הסיבה: סרטי הילדים המדובבים מוקרנים ללא תרגום, כך שהילדים אינם מבינים דבר ממה שמתרחש על המסך, כיוון שהם לא יכולים לקרוא שפתיים בסרטים מצוירים.

בעקבות פרסום הכתבה ב-ynet ופנייתה של נעים, פנה מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, לנציבות שיוויון אנשים עם מוגבלויות וביקש לבדוק את הנושא. "במצב כיום, שבו סרטי ילדים מדובבים אינם מכילים כתוביות, מודרים ילדים בעלי מוגבלות שמיעה אשר אינם יכולים ליהנות מסרטים אלו ולהצטרף לחבריהם לבילוי בבית הקולנוע".

הנציבות לא הסתפקה בכך וקבעה חד משמעית כי מעתה ועל פי חוק מחוייבים בתי הקולנוע כי לפחות 10% מההקרנות המדובבות יהיו עם כתוביות ללקויי שמיעה וחירשים ובשעות המתאימות לילדים – בכל אחד מבתי הקולנוע בארץ. בנוסף תחול החובה על בתי הקולנוע לפרסם את מועדי ההקרנות הללו – לטובת ציבור הילדים החירשים וכבדי השמיעה. מועד הביצוע יהיה עד ה-1.7.2014, כלומר עד תחילתו של החופש הגדול הבא.

לכתבה המלאה שהתפרסמה ב ynetלחצו כאן 

סמל לקויי שמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן