Skip to main content

חדשות

הכירו את האמוג'י החדשים של 2019: אנשים עם מוגבלויות שונות, אביזרי עזר ועוד

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

כל שנה וערימת האמוג'י החדשים שלה, כשהשנה הדגש הוא על אנשים עם מוגבלויות, גיוון אתני וחיות ממש-ממש חמודות

מאת: איתן לשם / הארץ

כמו ועדת סל התרופות שמתכנסת אחת לשנה וקובעת אילו חולים ייאלצו לחכות עוד שנה בטרם המדינה תדאג להם, התפרסם ה- Unicode Emoji 12.0 . אלא שבמקום לחרוץ גורלות ולקבל החלטות כבדות משקל, כאן התלבטו האם להכניס אמוג'י של עצלן או דווקא של לוטרה. שניהם, אגב, נכנסו בסופו של דבר.

מאחר וכל העולם מדבר באמוג'ים, מבט על הסמלים החדשים שנכנסו לחיינו ובעתיד הקרוב יחלו לתאר את רגשותינו, יכול לספר משהו על החיים כאן ועכשיו. הדגש הגדול ביותר הושם השנה על ייצוג אנשים עם מוגבלויות ואביזרי עזר . אנשים בכיסאות גלגלים ידניים וחשמליים, אנשים חירשים, עיוורים, כיסא גלגלים רגיל וחשמלי,  מקל הליכה, כלבי נחייה ומכשירי שמיעה , הם חלק מ- 59 האמוג'י החדשים.

מלבד דגש על ייצוג הולם לבעלי מוגבלויות, גם ייצוג גזעי, מיני ומגדרי לא נעלם מעיניהם של חורצי גורלות האמוג'י. למשל זוג מחזיק ידיים בכל אפשרויות הייצוג האפשריות ובכל צבעי השיער הידועים לאדם הלבן/שחור/היספני/אסייאתי. גם לבבות בכל הצבעים זכו להיכנס לגרסה העדכנית ביותר, לצד מקדש הינדו, ריקשות ואנשים כורעים (כדי להתפלל?). האמוג'ים גם צופי פני עתיד, עם מספר פתרונות רובוטיים-רפואיים, כמו גפיים מכניות…

להמשך הכתבה באתר "הארץ" – לחצו כאן >>    

אימוג'ים של אנשים חירשים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן