Skip to main content

חדשות

הכנסת אישרה בקריאה טרומית: תלמידי ישיבה נכים פחות חשובים מתלמידים נכים חילוניים

קטגוריה: חדשות העמותה

 

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, יוצא היום בקריאה לחברי הכנסת לא להצביע בעד  הצעת התיקון לחוק הנגישות שהוגשה על ידי חברי הכנסת משה גפני מיהדות התורה ויצחק וקנין מש"ס, שמעניקה פטור לישיבות חרדיות מלבצע פעולות הנגשה במבנים שלהם. מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בקריאה טרומית.  30  ח”כים תמכו בהצעה, 13 התנגדו לה. ההצעה הועברה לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בהצעת החוק, להכנתה לקריאה ראשונה.

 

עמותת נגישות ישראל פועלת לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל. רק לאחרונה עברו התקנות להנגשת המבנים הקיימים בישראל בהליך שמתוכנן להימשך עד 2017.

 

וגנר: " היום הוא יום שחור בתהליך הנגשת ישראל, מדובר בחקיקה ראשונה עוקפת נגישות  ושוברת את עקרון השוויון. האם חה"כ הנכבדים יוזמי החקיקה אינם מודעים לכך שמוגבלות אינה נחלתם רק של החילונים. האם הם אינם מבינים שבמקום לעזור לבוחריהם עם המוגבלות להשתלב בחברה, להמשיך לחיות ולהגיע ללמוד בישיבות הם גוזרים עליהם מעצר בית? מדובר ב 18% מהאוכלוסייה והסטטיסטיקה אינה מבחינה בין חילונים לחרדים".

 

"נגישות אינה רק כסף – היא ראשית ההפנמה לכך שאנו בני אדם זכאים להמשיך לחיות את חיינו בדרכנו בשוויון, גם אם יש לנו מוגבלות. במרבית המקרים ההנגשה אינה יקרה והצגת העובדות על ידי חברי הכנסת כאילו מדובר בהוצאה כספית גבוהה שתהווה נטל על מוסדות החינוך החרדים אינה מדויקת".

 

וגנר קורא לחברי הכנסת לעצור את ההצעה לתיקון החוק בוועדות הכנסת ולא לתת יד למהלך. "חבר הכנסת גפני הינו בין היתר יו"ר ועדת הכספים וידוע כמי שיכול לעשות מהליכים מעוררי השראה" אומר וגנר ומוסיף "הפעם במקום לקדם תקציבים להנגשה בכלל וגם להנגשת ישיבות, הוא מוליך מהלך שימנע מציבור בוחריו החרדים עם המוגבלות מלהגיע על אף מוגבלותם ללמוד בישיבות והכל בשם החיסכון הכספי".

 

"אנו כבר רואים לנגד עיניו את הצעת חוק הבאה של גפני ווקנין שתפטור גם בתי כנסת  מהצורך להנגשה. ואז אולי תגיע ההצעה שאין צורך בכלל להנגיש אזורי מגורים בהם מתגוררים תלמידי הישיבות".

 

"אני קורא לחה"כ יוזמי החקיקה לעדכן את הצעת החוק שלהם לפי עקרונות השוויון ולפעול לקידום הנגישות לטובת כלל האנשים עם המוגבלות ובכלל זה גם לחרדים עם מוגבלות".

כיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן