Skip to main content

חדשות

המוסד לביטוח לאומי משפר השירות לאנשים עם לקות בראייה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

לאחר תהליך עבודה עם השירות לעיוור, גובש נוהל עבודה משותף בין המוסד לביטוח לאומי לבין משרד הרווחה, לפיו, מבוטח לא יעבור בדיקת ראיה בשני הגופים והנתונים יועברו ישירות בין הגופים, (ללא צורך בבדיקה נוספת בכפוף להסכמת המבוטח).

עד היום נדרשו בעלי ליקוי הראייה לעבור שתי בדיקות בשני גופים שונים, הן במוסד לביטוח לאומי והן בשירות לעיוור שבמשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

בתום תהליך תאום ודיונים עם השירות לעיוור, נקבע נוהל בדבר תהליך עבודה משותף במטרה לשפר ולייעל את השירות ובכך למנוע מצב בו על המבוטח לעבור שתי בדיקות זהות כמעט, בשני הגופים.

החל מ- 15.2.2015, מבוטח לא צריך לעבור בדיקה בשני הגופים, הגופים יכירו זה בבדיקתו של זה.

רופאי האמון בשירות לעיוור הוסמכו על ידי הלשכה הרפואית כנותני חוות דעת עיניים, ויקבעו את האחוזים הרפואיים בהתאם לכל סעיפי הראייה בספר הליקויים (סעיפים 52-68 בספר הליקויים), בכל הטווחים הקיימים מ- 0% ועד 100% הרופאים יחוו את דעתם גם לגבי דרגת אי כושר.

רופאי האמון יעבירו את חוות דעתם לביטוח הלאומי בצרוף החומר הרפואי וטופס ההסכמה של הנבדק, ותאריך קבלת המידע מהשירות לעיוור יירשם כתאריך הגשת התביעה בביטוח הלאומי. בביטוח הלאומי תיבדק הזכאות לקצבת נכות כללית ושירותים מיוחדים (או לקצבת ילד נכה- לילדים עד גיל 18). זאת מבלי להזמין את המבוטח לבדיקת ראייה נוספת.

במקרה של מי שפונה תחילה לביטוח הלאומי – תתבצע בדיקה במוסד לביטוח לאומי, ובמידה ונקבעים 90% ומעלה בגין ליקוי ראייה, הבדיקה תועבר לשירות לעיוור – אשר יפעל על פיה.

נוהל העבודה עם השירות לעיוור יחול על קביעות בדרג ראשון בלבד, ועדת עררים רשאית לבקש בדיקת עיניים נוספת, בהתאם לשיקול דעתה, גם למי שנקבעה לו זכאות לתעודת עיוור.

כל האמור חל על כל מי שנבדק בשירות לעיוור או בביטוח לאומי החל מה- 15.2.2015

איור דמות אדם עם מקל נחייה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן