Skip to main content

הנגשת שביל בחניון הפיתולים

קטגוריה: חדשות העמותה

מאת: ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

כאשר טלי ורונן מקבוצת קשרי קהילה "אינטל" יצרו איתי קשר לקראת פעילות משותפת נוספת – חיוך רחב התפשט על פניי.

עדיין היה רענן הרושם הנפלא של החבירה המשותפת הקודמת בהנגשת פינת הפיקניק הנגישה בפתחת בית אורן עם "כחולי המדים" היקרים של חברה זו.

מהר מאוד התברר כי הפעם המיזם המתוכנן מרחיק לכת אף יותר: בנוסף לאיבזור מלא ותיקני של מבנה עם שני תאי השירותים והתאמתם למשתמשים בכ"ג, תכננו החבר'ה מאינטל להכשיר שביל נגיש בחניון הפיתולים ליד בית אורן.

גייסתי את מתנדבינו בצפון הששים תמיד אלי עשייה – והתייצבנו במקום הפעם עם מחויבות ליטול חלק פעיל עד כמה שניתן בתהליך עצמו. 

לאחר ארוחת בוקר משותפת וטעימה והסברים לכולם על נגישות ומשמעותה – התחלקנו לצוותים: צוות טכני ומיומן בהדרכתו של אורן לס מנגישות ישראל חיבר וצייד את תאי השירותים, והאחרים בהדרכת נתן מ"רשות שמורות הטבע" גזמו ובראו את צמחיית הפרא החוסמת את השביל המיועד להיות נגיש.

מתנדבי נגישות ישראל בצפון, כל אחד לפי יכולתו ואפשרויותיו, נטלו חלק בתהליך. בעתיד תידרש פעילות נוספת להשלמת המשימה על ידי הנגשת השולחנות הפיקניק וכיסוי משטח החנייה והשביל עצמו באספלט. 

חשוב להדגיש את העירוב הנהדר שנוצר בין שתי הקבוצות – בארוחת הבוקר, בהנגשה ובהסברים; את הליווי בסוף העשייה לרכבים מתוך חמימות, ידידות  ותחושת הגשמה משותפת והתעניינות אמיתית שנרקמה תחת כנפי נושא הנגישות המאחד.
 
 ולשלב הנעים של התודות:

 תודה חמה לטלי, כל הכבוד לרונן שהתעקש על פעילות בעלת אופי כזה ושמצאנו את הדרכים (דו משמעית) להנגשה ותודה חמה לחברים מ"אינטל" על מסירותם וחריצותם!
 תודה לאורן מ"נגישות ישראל" על היידע, היכולות והסבלנות המלווה תמיד במאור פנים ובחיוך חם;
 תודה לנתן והחברים מ"רשות שמורות הטבע";
 ואחרונים חביבים – מתנדבי נגישות ישראל בצפון, שנענים לכל קריאה ולכל מיזם מקדם נגישות באזורנו ומביאים כבוד וייקר למושג התנדבות: נעמה, רעיה, משה, גיורא, רחל, לילך, רבקה, שמוליק, אבי, שושי ודניאלה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן