Skip to main content

חדשות

העמותה השיקה פרויקט חדש: סיטואציות- סדנה לשירות נגיש

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה-23/2/2015 עמותת נגישות ישראל יצאה בפרויקט חדש ומיוחד במינו במכללת לוינסקי- סיטואציות- סדנה לשירות נגיש.

באירוע השתתפו כ- 150 אנשי סגל מנהלי ואקדמי וכן סטודנטים מהחוג לחינוך.

עוד בטרם היום הזה, קיימה העמותה מפגשי הכנה שכללו סיור מקדים במכללה ואיסוף תמונות ודוגמאות על הנגישות במכללה שישולבו בהמשך ביום העיון, על מנת לייצר שיח רלוונטי ומתן טיפים ליצירת נגישות וטיפים כיצד לחזק את ה'רמפה האנושית' במכללה.

בנוסף קיימה העמותה פגישת מיקוד עם סטודנטים עם מוגבלות מהמכללה להעלאת סיטואציות מחיי היום יום במכללה – קשיים, הצלחות וסיפורי מקרה שבהמשך שולבו בתוך סיטואציות תיאטרליות בנושא שירות נגיש בעולם האקדמי, שהוצגו בפני המשתתפים בחלקו השני של היום.

בחלק הראשון של היום עברו המשתתפים הרצאת "מבוא לנגישות", בה נחשפו למושגי יסוד מעולם הנגישות, נגישות מתו"ס ונגישות פיזית, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן.

בחלק השני של היום עברו המשתתפים "סיטואציות – סדנה לשירות נגיש". בסדנה נחשפו המשתתפים לכתבה המרתקת "הצגת חיינו"- היכרות עם סיפור המסע של השחקנית ליאת אורי, שהסתובבה כבחורה עם מוגבלות ברחבי הארץ. סיפור הכתבה מציג את חשיבותה של החוויה כמייצרת שינוי תפיסה ופרדיגמה לצד הרחבת הידע והמושגים מעולם הנגישות.

בסדנה הוצגו ארבע סיטואציות שנבנו בהתאמה לעולם האקדמי. כל סיטואציה הוצגה על ידי שחקן עם מוגבלות ושחקן בדמות נותן השירות ובכל סיטואציה הוצגו סיפורי מקרה מעולמם של סטודנטים עם מוגבלות אל מול נותני שירות שונים בעולם האקדמי- החל מהספרייה, מדורים בעולם האקדמי ועד למרצה.

בתום כל מקרה התפתח שיח עם הקהל בו הועלו כל הליקויים ונותחה הסצינה והתנהלות נותן השירות והועלו רעיונות כיצד ניתן לעשות אחרת ומהי הדרך ליצירת שירות נגיש בכל אחד מהמקרים שהועלו.

המקרים שהובאו על הבמה וכן השיח המרתק שנוצר בין הקהל לשחקנים (עם המוגבלויות) לאחר כל מקרה, הביא למודעות גבוהה יותר בקרב המשתתפים ולהחלטות פרקטיות ליישום בעבודתם היומיומית.

ד"ר רותי רון ראש מית"ר על האירוע: "תודה לכם על הפקת יום העיון לסגל מכללת לוינסקי. יום העיון היה מרגש מאוד ומצמיח במיוחד. הסגל המנהלי והאקדמי יצא עם תחושה עמוקה של הערכה לאנשי הצוות שלכם, שהביאו בפתיחות רבה את הסיפור האישי שלהם והעבירו משנה מסודרת וברורה מאוד של דרכים בהם יש לנקוט בכדי לקדם את הנגישות בקמפוסים שלנו.

למרות שזו הפעם השנייה שאני לוקחת חלק בתהליך, ולמרות הניסיון הרב שלי בנושא, התרגשתי עד דמעות מתחושת העוצמה ששידרו השחקנים. הם הצליחו להעביר מסר חד מאוד שהשירות מגיע לכל סטודנט בזכות ולא בחסד.

עבר גם מסר ברור ביחס לכך שכל עובד יכול בעצמו להיות "חלק מהמהפכה" ולתרום לשינוי על ידי מודעות לנושא ונכונות לרכוש ידע בסיסי.

תודה על הכול !"

 

תודות

אנו רוצים להודות מקרב לב לד"ר רותי רון, ראש מית"ר- מרכז ייעוץ ותמיכה לסטודנטים עם צרכים מיוחדים במכללת לוינסקי, על שיתוף הפעולה, השותפות והנכונות לקחת חלק במהפכת הנגישות ולהביאה גם למכללת לוינסקי.

תודה לסטודנטים ממכללת לוינסקי אשר שיתפו איתנו פעולה וחשפו אותנו לעולמם.

 

 

 

קהל המשתתפים בפרויקט "סיטואציות- סדנה לשירות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן