Skip to main content

חדשות

העמותה השתתפה בדיון בכנסת בנושא תקנות הנגישות לשירותי בריאות

קטגוריה: חדשות העמותה

צוות היועצות המשפטיות של עמותת נגישות ישראל השתתף בדיון שנערך בכנסת, בנושא תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירותי בריאות ולמקומות נתינתם).

 

יש להדגיש כי בניגוד לפרסומים קודמים, התקנות הקובעות נגישות במקומות המספקים שירותי בריאות טרם אושרו ונחתמו על ידי שרי האוצר והבריאות.

להלן סיכום ההחלטות שהתקבלו בתום הדיון שנערך בכנסת בתחילת החודש:

 

1. בהגדרת "חדר טיפולים ובדיקות": הוחלט, כי משרד הבריאות יבדוק מהו הגודל המקסימאלי של כיסא גלגלים, ולפיו יקבע המינימום הנדרש לנגישות של אדם עם כיסא גלגלים וכך גם תקבע התקנה.

נשאלה השאלה מהם הטיפולים המיוחדים?

יש להגדיר איזה שירות החדר נותן ולא למי הוא מתאים. צריך להיות סטנדרט לחדר מיוחד. (משרד הבריאות לא מעוניין שכל אדם בעל כל מוגבלות ייכנס לחדר ספציפי אלא לכלל החדרים יחד עם שאר הציבור ורק חדר אחד יהיה נגיש למוגבלות פיזית. אדם לקוי שמיעה לא צריך להמתין עד שהחדר יתפנה כיוון שהוא נגיש, אלא יוכל לקבל שירות בכל חדר אחר ומכשירי ההתאמה יועברו בן החדרים. יהיה חדר אחד שיהיה נגיש פיזית ורחב יותר לאנשים עם כיסאות רחבים במיוחד. כל שאר החדרים יישארו לפי תקן מבנה קיים מעליות טיפוס 2. בסעיף תפורט ההגדרה.

2. בהגדרת "חייב בביצוע התאמות נגישות": מקומות שפועלים תחת ההגדרה של בריאות ממלכתית לא תהיה בעיה, עם ספקי המשנה עדיין לא התקבלה החלטה, שמוליק חיימוביץ' מהנציבות הציע שקופות החולים יבצעו שת"פ בניהן, כך שבמקרה ובקופת חולים אחת אין נגישות לטיפול או רופא מסוימים הנדרשים ללקוחות שלהם, המטופל יפנה לקופ"ח אחרת נגישה באזור הקרוב אליו. כמו כן, תתקיים ישיבה ובה תהיה התייחסות אך ורק לנושא זה.

כמו כן הוחלט, כי חייבת להתקיים ישיבה עם נציגי קופות החולים, שכן הם העבירו באמצעות אורלי הערות רבות שלא היו מקובלות על הנציגים בישיבה, ע"כ הוחלט שנציגי הקופות יגיעו לשכנע בעמדתם.

רופאה עם סטטוסקופ

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן