Skip to main content

חדשות

העמותה השתתפה בדיון בכנסת על תקנות ההתגוננות האזרחית

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום חמישי ה- 08/08/13, התקיים דיון בכנסת על תקנות ההתגוננות האזרחית (מפרטים לבניית מקלטים)(תיקון), התש"ע 2012, בו השתתפה גם נציגה מהמחלקה המשפטית בעמותה.

 

להלן סיכום הישיבה שהתקיימה בכנסת:

תקנה 23 מספר דרכי גישה: נקבע כי ניתן להפנות למפרטים מבלי להרחיב בנוגע לאחוזים. ההסבר לכך הוא כי כשיש שיפוע שהוא למעלה מ- 5% יש צורך במדרגות לצדו וזאת לפי חוק התכנון והבניה שמפנה לתקן.

תקנה 25 רוחב דרך גישה ודרך פנימית:

דרך נגישה בבניין ציבורי – הוחלט כי רוחב דרכי הגישה יפורטו לפי האמור ב- ח'1 סעיף 8.58.

דרך נגישה בבניין פרטי – ישנה מחלוקת משפטית ואדריכלית בנוגע להרחבת פתח הדלת. הפאנל המשפטי טען שהרחבת המעבר בדלת ל- 80 ס"מ הינה חובה חוקית, אולם פאנל האדריכלים/המהנדסים טענו כי בהרחבת הדלת ישנה בעיתיות המשנה את כל הבניה. המשפטנים ביקשו לקבל פתרונות מקצועיים, כך שהעניין יעמוד בתנאי החוק הקיים. כמו כן, האדריכלים/המהנדסים טענו שהתנאי החוקי הנ"ל יגרום לנטל כלכלי כבד על תקציב הממשלה.

יובהר, כי תחילתן של התקנות תהיינה 60 יום מיום פרסומן, ואולם נציג מטעם נציבות שוויון הזדמנויות הציע בעבר כי כל הקשור בנוגע להרחבת הדלת מ- 70 ס"מ ל- 80 ס"מ בלבד ייכנס לתוקף כשנתיים לאחר תחילתן של התקנות, כיוון שיש צורך בבדיקת התאמתן לממ"דים. הנציגה המשפטית מטעם עמותת נגישות ישראל ביקשה לקצר את המועד לחצי שנה מקסימום, כיוון ששנתיים זהו פרק זמן ארוך מדי ואפשר לבצע את כל ההתאמות הנדרשות במועד מוקדם יותר.

תקנה 26 משענת יד בדרך גישה ובדרך פנימית:

הסעיף בטל כיוון שהחובה ממילא קיימת בחוק התכנון והבניה.

תקנה 34 דלת הדף:

נקבע, כי על מנת שאדם עם מוגבלות כלשהי יוכל לסגור את הדלת בשעת חירום, יותקן סף פריק ומתקפל לפי התקן.

– בנוגע לגובה המפסקים, חשמל וכדומה הוחלט שיהיו בגובה נגיש, לנציגי פיקוד העורף לא הייתה מניעה כלשהי הקובעת גובה מינימאלי מסוים.

ספר שעל כריכתו סמל נכה בכיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן