Skip to main content

חדשות

העמותה השתתפה בכנס הנגישות של משטרת ישראל לשנת 2018

קטגוריה: חדשות העמותה

כנס הנגישות השנתי של משטרת ישראל התקיים ב-26.12.18 במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, בכנס ניתנה סקירה מפורטת של העשייה הרבה בתחום, שבוצעה בשנה החולפת על ידי רפ"ק רמי מלכה – בנוסף להצגת תוכניות הפעולה להנגשת השירות במשטרה ב-2019

 

הכנס התקיים במעמד ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, סגן המפכ"ל ניצב זהר דביר, ראש אגף שיטור, קהילה ואבטחה ניצב אלון לבבי, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם, ממונה שוויון זכויות לעובדים עם מוגבלות בהסתדרות העובדים מר גיא שמחי, וחברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל.

מטרות הכנס היו הגברת השיח והמודעות הארגונית לעולם הנגישות, הקניית מיומנויות לשוטרים במתן שירות נגיש וכן היכרות עם כלל סוגי המוגבלויות לרבות המוגבלויות הבלתי נראות.

יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל, אשר הוזמן להשתתף בכנס, נשא הרצאה בנושא: ארגון נגיש.

 

יובל וגנר נושא הרצאה בכנס
יובל וגנר נושא הרצאה בכנס


מחלקת תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים – מבית נגישות ישראל, הפיקה עבור כל השוטרים מילון מקוון של שפת הסימנים הישראלית, באמצעותו הם יוכלו לתקשר עם אנשים חירשים.

במהלך הכנס הושק מילון כיס לשוטר עם מספר מילים בשפת הסימנים וברקוד QR אשר מוביל למילון מקוון מורחב של סימנים רלוונטיים למשטרה. המילון הופק על ידי יהונתן שיוביץ ושושנה גרינשפן – שניהם אנשים חירשים.

כמו כן, במהלך הכנס שמעו הקצינים את סיפורו של יהונתן ונחשפו לסיטואציות של חוסר נגישות שחוו אזרחים ואזרחיות במהלך מפגש עם המשטרה במגוון תחומים – תנועה, חקירה ועוד .

 

מילון כיס של שפת הסימנים לשוטר
מילון כיס של שפת הסימנים לשוטר

את כנס "משטרה נגישה" פתח ממלא מקום המפכ"ל, אשר הדגיש בנאומו את חשיבותה של הנגישות ואת היותה בסיס למשטרה טובה יותר. בתחילת הכנס הוצג סרטון הדרכה שהופץ לכלל השוטרים והמתנדבים, ותפקידו למלא את חובת ידוע העובדים הקבועה בחוק וללמד בפועל את השוטרים את יסודות מתן השירות הנגיש לאזרחים עם מוגבלות.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הציג בנאומו את עיקרי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ואת מעמדה ותפקידה של הנציבות שהוקמה מתוקף חוק זה, וכן את הקמפיין הנוכחי המשודר בימים אלה – "פשוט להתנהג רגיל", ואת הקשר בין הנציבות למשטרת ישראל.

הפרקליטה הבכירה עו"ד רננה לוי מפרקליטות מחוז דרום הרצתה על סוגיות נגישות בחקירה ובתביעה ותיארה מקרים קשים של תיקי חקירה שבהם אנשים עם מוגבלות היו קורבנות עבירה. עו"ד לוי סיפרה על האתגרים העומדים בפני המשטרה והפרקליטות בחקירה ובגביית עדות מאנשים עם מוגבלות, החל בשלבי החקירה ואיסוף הראיות ועד לשלבי התביעה וההעמדה לדין.

ילדי כיתה ה' 1 מבית הספר ניצנים בחדרה ריגשו את הקהל כאשר ביצעו את השיר "שווים" של רן דנקר ועילי בוטנר באמצעות שפת הסימנים.

בהמשך, הוצגה סקירה מפורטת של העשייה הרבה בתחום הנגישות אשר נעשתה במהלך 2018 במשטרת ישראל על ידי רפ"ק רמי מלכה, ממונה הנגישות, השוויון ותעסוקת אנשים עם מוגבלות במשטרת ישראל, וכן הוצגו תוכניות הפעולה להנגשת השירות במשטרה לשנת 2019.

עוד בהמשך הכנס התקיים מפגש אנשים עם מוגבלות מ"נגישות ישראל". אחד מהם לימד את הקהל מושגי יסוד בשפת הסימנים והציג את המיזם המשותף שלו ושל ממונה הנגישות רפ"ק רמי מלכה – מילון שפת הסימנים הישראלית לשוטר – מילון עם קישור אינטרנטי באמצעות קוד QR, שסריקתו מובילה לאתר המילון.

 

יובל וגנר עם קצינים שהשתתפו בכנס
יובל וגנר עם קצינים שהשתתפו בכנס 

גם אתנחתא קומית הייתה עם המופע "לא רואה ממטר" של הסטנדאפיסט העיוור מישל סבח, יחד עם הקומיקאי דדי גל המרותק לכיסא גלגלים. בהמשך הרצה מר יובל וגנר נשיא ומייסד עמותת "נגישות ישראל". יובל הדגיש בהרצאתו "ארגון נגיש" את כדאיות הנגישות למשטרת ישראל ואת שיתוף הפעולה העמוק שבין העמותה למשטרה.

עוד הוצג במהלך הכנס סרטון מפרויקט "ניידת המשאלות", מיזם של מדור שותפויות במחלקת הקהילה שנועד להגשמת חלומותיהם של ילדים עם מוגבלויות להפוך לשוטר ליום אחד. להרשמה לפרויקט לחצו כאן.

את הכנס חתם ניצב אלון לבבי, ראש אגף שיטור, אבטחה וקהילה שנושא הנגישות קרוב לליבו. הוא סיפר על חברו הטוב שי ראשוני ז"ל, שנפטר השנה ממחלת ה-ALS

ממנה סבל. ניצב לבבי תיאר בנאומו את העשייה הארגונית בעולם הנגישות, ואת שיתוף הפעולה בין המשטרה לקהילה לכל נושאי השירות והחיבור לאנשים ולילדים עם מוגבלות – ובראש ובראשונה את "יחידת שי", המפעילה את ניידת המשאלות.

הכנס הסתיים בטקס הסמכת קציני השירות כרכזי נגישות מחוזיים, מרחביים ואגפיים וכן הוסמכו גם קציני היחידה לשיפור השירות אשר ביחד עם ממונה הנגישות הפיקו את כל הכנס מראשיתו ועד סופו. התעודות הוענקו לקצינים על ידי ניצב אלון לבבי ראש אגף השיטור, וסנ"צ אורית פרידמן ראש היחידה לשיפור השירות.

בכנס נטלו חלק מפקדים ושוטרים הנוגעים לתחומי הנגישות, השוויון ותעסוקת אנשים עם מוגבלות במשטרת ישראל, רכזי נגישות וממוני שוויון במשרדי הממשלה ובאקדמיה ושוטרים וקצינים עם מוגבלות משמעותית. בכנס נכחו בכירים ואנשי מקצוע בתחומי הנגישות, השוויון והתעסוקה ממשרדי הממשלה ומאגודות ועמותות נכים וכן חברות וספקים מעולם הנגישות.

משטרת ישראל רואה בנגישותה נדבך נוסף בשיפור השירות לאזרח בדגש לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות תוך קידום יעדי הארגון למען ביטחונם ורווחתם של כלל אזרחי המדינה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן