Skip to main content

חדשות

העמותה ואוניברסיטת בר אילן ממשיכות במסורת הנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה- 13.5.15 אוניברסיטת בר אילן קיימה הפנינג "נגישות=רגישות" זו השנה החמישית, בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל, היחידה למעורבות חברתית, אגודת הסטודנטים ותא סמ"ן (סטודנטים מקדמים נגישות).

הרחבה המרכזית באוניברסיטת בר אילן התקשטה בצבעי הנגישות, בתחנות התנסות חווייתיות ובהמוני סטודנטים שהגיעו לחוות קצת מעולמם של אנשים עם מוגבלות. מטרת ההפנינג הינה להעלות את מודעות הסטודנטים לנושא הנגישות ולהפגיש אותם עם אנשים עם מוגבלות. התנסות חווייתית, בה כל אדם מתנסה בהתמודדות עם מגבלה, ממחישה בצורה הברורה ביותר את המגבלות איתן מתמודד אדם עם מוגבלות.

בתחנת מוגבלות בראייה, הסטודנטים התנסו בחוויית העיוורון על ידי אכילה עיוורת של גלידה, ונפגשו עם מדריך עיוור מהעמותה אשר לומד תואר שני באוניברסיטה. המפגש היה ייחודי ומרגש שכן רוב הסטודנטים מכירים אותו מהאוניברסיטה אך לעולם לא שמעו את סיפורו ולא נחשפו לאדם העומד מעבר למוגבלות.

בתחנת מוגבלות בניידות, הסטודנטים חוו איך מרגיש אדם היושב על כסא גלגלים אשר מגיע למקומות שונים ונתקל במכשולים רבים. עוד התנסו במשחק כדורסל על כסאות גלגלים, וחוו ספורט בצורה אחרת. בתחנת ה"גרפיטי הנגיש" הבינו את הקושי בעשיית פעולות פשוטות כשיש מוגבלות מוטורית בידיים.

בתחנת המוגבלות בשמיעה, עברו הסטודנטים סדנה בשפת הסימנים, נפגשו עם מדריכה חירשת ומתורגמנית שהסבירו איך מתקשרים בדרך נכונה עם אדם עם מוגבלות בשמיעה.

בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית נחשפו הסטודנטים למוגבלות ה"בלתי נראית" ועברו חוויה הממחישה איך הסביבה מעצימה את המוגבלות.

במקביל להתנסות הסטודנטים, הגיעה קבוצה של כ-25 אנשים על רצף האוטיזם מעמותת איל"ן בכדי להשתתף בתחנות השונות. השילוב של סטודנטים יחד עם אנשים מיוחדים אלו מרגש ביותר, ההתנסות הייתה משמעותית מאוד עבורם.

בכל תחנה השתלבו סטודנטים מתנדבים מאגודת הסטודנטים ומתא סמ"ן, אשר סייעו בהקמת האירוע וליווי התחנות. עשייה משותפת זו תרמה המון לסטודנטים ולצוות העמותה מכל הבחינות, ואנו מודים לכם מאוד.

תגובתה של רחלי אברהם, ראש חטיבת מעורבות חברתית באגודת הסטודנטים:

"בשנת הלימודים הנוכחית עלו קולות רבים שדיברו שפה אחרת ממה שאנחנו מכירים. שפה שמדברת נגישות, מודעות, אכפתיות ורצון להפוך מילים יפות למעשים של ממש. חטיבת מעורבות חברתית של אגודת הסטודנטים, בשיתוף תא סמ"ן והיח' למעורבות של האוניברסיטה שילבו כוחות והחלטנו להרים הפנינג "נגישות=רגישות" של עמותת נגישות ישראל.
בתחילת היום הרעיון התחיל לקרום עור וגידים ושדרת הסטודנטים הפכה להיות מרכז ענק של תחנות חושים, עלוני מידע, דוכני הסברה ובעיקר חוויות שלא היינו חווים בשום מקום אחר.
הפנינג הנגישות אפשר לנו, הסטודנטים, לקבל הצצה קטנה לעולמם של חברינו המוגבלים, שחווים קשיים על בסיס יומיומי.
החוויות היו מעצימות מאוד והתגובות של הסטודנטים הנרגשים העידו על כך. עבור רבים מהסטודנטים ההפנינג היה תחילת ההיכרות עם העולם המרתק והלא פשוט של המוגבלויות. במהלך ההפנינג פנו סטודנטים לשאול על התנדבות, על פעילויות המשך ובכלל, התעניינו כיצד אפשר לעזור- כל אחד בדרכו ובתחומו.
לראות את כל זה קורה מהצד הייתה חוויה לא פחות מדהימה. שמחנו מאד שהצלחנו להקים הפנינג כזה שהשאיר חותם עמוק על הסטודנטים ואנחנו כבר מחכים לפעילות המשותפת הבאה. תודה!"


תגובתו של אלנתן לוינשטיין, יו"ר תא סמ"ן – סטודנטים מקדמים נגישות באוניברסיטת בר אילן:

"הפנינג הנגישות בבר אילן היה הצלחה גדולה מבחינתנו בתא סמ"ן- סטודנטים מקדמים נגישות באוניברסיטת בר אילן. מאות סטודנטים שעוצרים לכמה דקות את שגרת חייהם, על מנת לעבור חוויה משמעותית וחזקה, זה דבר מדהים. העובדה שהצלחנו לגעת בסטודנטים רבים כל כך מספקת מאוד, בעיקר מכיוון שברור שמי שחווה חוויה שכזו יושפע ממנה לאורך זמן. החוויה שעוברים בתחנות השונות היא עשירה, עוצמתית ומשמעותית, כזו שמשאירה חותם על מי שעובר אותה, הרבה בזכות אנשי הצוות המקצועיים והמקסימים שהפעילו את התחנות. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לחבריי המדהימים לתא, שבכל פעם מחדש נרתמים ומתגייסים לסייע למטרתנו החשובה. למיטל ולעמותת "נגישות ישראל" שאירוע זה הוא חלק משיתוף פעולה נרחב ומוצלח מאוד שלנו איתם, לרחלי ולאגודת הסטודנטים, ולהדר ומירי ממדור מעורבות חברתית באוניברסיטה.
אני מאמין שנמשיך להתקדם ולקדם את שוויון ההזדמנויות, הנגישות והמודעות לנגישות כל אחד בתחומו".

עמותת נגישות ישראל מודה לאוניברסיטת בר אילן על שיתוף הפעולה הממושך והמוצלח שמתקיים זה שנים ומעת לעת מניב יותר ויותר פירות.

בפרט אנו רוצים להודות לרחלי אברהם מאגודת הסטודנטים, לאלנתן ולכל תא סמ"ן ולהדר ומירי מהיחידה למעורבות חברתית – תודה לכם על הרצון הגדול לחולל את מהפכת הנגישות ולהביא למודעות הסטודנטים נושא חשוב זה.

יישר כוח!

 

 

 

 

 

משתתפים בהפנינג מסמנים בשפת הסימנים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן