Skip to main content

חדשות

העמותה זכתה בפרס יוקרתי על פרויקט PERPULE VEST MISSION במסגרת כנס זירו פרוג'קט הבינלאומי

קטגוריה: חדשות העמותה

לא יאומן אבל כבר עברה שנה לפרוץ מלחמת רוסיה באוקראינה, מלחמה ארורה, אלפי הרוגים ופצועים, מאות אלפי פליטים וחסרי בית, הרס בלתי נתפס. אסון שלא יאומן מתאפשר בזמננו.

כבר מיומה הראשון של המלחמה עמותת נגישות ישראל החלה לקבל פניות סיוע מאנשים עם מוגבלות מאוקראינה. כמו בכל מצב קשה, החזקים מתפנים ראשונים  והחלשים נשארים מאחור. מיד היה ברור שאנשים עם מוגבלות וקשישים לא יכלו להתפנות משטחי האש כי פשוט לא היו אנשים שיודעים לבצע חילוץ נגיש, לא היו רכבים נגישים לקחת את האנשים, לא היו מתנדבים שהבינו מה זה אומר חילוץ וסיוע נגיש, לא היה לאן לחלץ למקומות נגישים. המשמעות של זה שאנשים עם מוגבלות הושארו מאחור לגורל המלחמה. נשארו באפס מעלות קור ללא חשמל, ללא מעליות, ללא ציוד רפואי, ללא אוכל. דמיינו לרגע את עצמכם במצב.

עמותת נגישות ישראל נרתמה לתת מענה לנושא תוך ימים ע"י הקמת מיזם Purple Vest שמטרתו לסייע בחילוץ פינוי בדגש על נגישות, לסייע לאלה שבחרו להישאר בסיוע בציוד קריטי ולהדריך מתנדבי סיוע שלובשים את הווסט הסגול – אלה עוברים הכשרה של נגישות ישראל איך לזהות אנשים עם מוגבלות ובעיקר לעזור להם באופן מקצועי ויעודי לאנשים עם מוגבלות קשישים. אלה לובשים את הווסט סגול הבולט. צבע סגול מזוהה עם מאבק אנשים עם מוגבלות ומאפשר לאנשים עם מוגבלות לזהות בקלות את המתנדבים ולחבור אליהם קבלת סיוע וליווי חינמי ונגיש.

מתחילת המיזם ועד היום כבר סייעינו והצלנו את חייהם של מעל ל 3,700 איש שסייענו לפינוי נגיש מביתנו ומעל 10,000 איש להם סייענו עם ציוד ישירות לביתם.

בסוף פברואר המיזם זכה לפרס הוקרה יוקרתי מטעם ארגון ZeroProject 2023 בסיום הכנס בבנייני האו"ם בווינה אוסטריה, במעמד 1,000 משתתפי הכנס מכל העולם ובהשתתפות מנכ"ל קרן ניפון העולמית  מר אישירו קאבאסאווה וקאתרינה יועצת הנשיא וולינסקי.

בימים אלה אנחנו בודקים כיצד לסייע בטורקיה.

ביחד נציל חיים של אנשים עם מוגבלות.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן