Skip to main content

חדשות

העמותה ערכה הדרכות לשירות נגיש לעובדי משרד החינוך

קטגוריה: חדשות העמותה

בחודש נובמבר קיימה עמותת נגישות ישראל הדרכות לעובדי משרד החינוך במחוזות ת"א, מרכז, דרום, צפון וחיפה.

עמותת נגישות ישראל מאמינה כי הדרך הטובה ביותר להתוודע לעולם הנגישות היא באמצעות התנסות מעשית וחוויתית המועברת על ידי מדריכים עם מוגבלות, המשתפים את המשתתפים באתגרים היומיומיים מולם הם מתמודדים.

העובדים השתתפו בהרצאת "מבוא לנגישות", בה למדו מהי נגישות ומיהם אנשים עם מוגבלות, בדגש על נגישות המבנה ונגישות השירות- איך אני כעובד יכול להעניק שירות נגיש וטוב יותר. בהמשך נפגשו עם אנשים עם מוגבלות אשר סיפרו על החוויות שלהם בתור מורים במשרד החינוך ועל קבלת שירות נגיש יותר עבורם.

בהמשך, כל משתתף התנסה במוגבלות שונה – חלקם ישבו על כסאות גלגלים, חלקם הלכו כאשר עיניהם מכוסות וחלקם עם אוזניות המדמות ירידה בשמיעה, וכך יצאו לסיור בבניין משרד החינוך כדי להבין מקרוב איך מרגיש אדם עם מוגבלות כאשר מגיע אליהם לקבלת השירות. המשתתפים חוו זאת החל מהחנייה, כניסה לבניין, בידוק הבטחוני, עליה במדרגות ו/או מעלית ועד לכניסתם למשרדי כוח האדם והגזברות לקבלת השירות. ההתנסות החווייתית המחישה לעובדים כיצד ניתן להעניק שירות נגיש ושיוויוני יותר לאנשים עם מוגבלות, איך השירות תלוי בגורמים אנושיים שאנו יכולים לשנות כבר עכשיו.

בסיכום היום שוחחנו על הסוגיות השונות המתעוררות במתן שירות לאנשים עם מוגבלות בעת מתן השירות הפרונטאלי ודרך המוקד הטלפוני, ושמענו את תחושתם וחוויותיהם של המשתתפים.

בין התגובות:

 

אהרון מלכא, אמרכל מחוז דרום: "ברצוני להודות לצוות על יום מהנה, מרגש, ומלמד. העובדים מאוד נהנו, ההרצאה הייתה מעניינת מאוד ובמיוחד ההתנסות החווייתית, "ומהחלפת התפקידים" שעשו העובדים. הסיור המחיש לעובדים ביתר שאת את הבעיות והמכשולים, שאנשים עם מוגבלות נתקלים בהם כשבאים לקבל שירות. אין ספק שיום כזה תורם לתודעה של הנושא, ולשיפור הנגשת השירות לאנשים עם מוגבלות. שמחנו לשמוע שהמחוז די מונגש, ואפילו הראיתם את הפעולות שנעשו במשרד בנושא. אנחנו במחוז רואים חשיבות רבה למתן שירות לאנשים עם מוגבלות, ונמשיך לעשות פעולות נוספות בנושא. נשמח להמשך שיתוף פעולה עם נגישות ישראל."

 

 

המשתתפים נכנסים לבניין עם כיסוי עיניים או אוזניות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן