Skip to main content

חדשות

העמותה ערכה השתלמות מקצועית בנגישות לעובדי משרד החינוך

קטגוריה: חדשות העמותה

היום הראשון – היכרות

ביום הראשון נחשפו המשתתפים לעולם הנגישות – מהי נגישות בשבילי. במהלך ההרצאה שהעבירה מנכ"לית עמותת נגישות ישראל עו"ד מיכל רימון נחשפו לראשונה המשתתפים למושגים, נגישות מתו"ס, נגישות השירות ונגישות חברתית. במהלך ההשתלמות נחשפו המשתתפים למושגי יסוד מעולם הנגישות- בדגש ובהרחבה לנגישות במערכת החינוך בכלל ובמוסדות חינוך בפרט. 

לאחר ההרצאה נחשפו לתכנים המקצועיים בנושא נהלים והנגשה בפועל במערכת החינוך, שהעבירה נאווה ריינר מדריכה ארצית "אופק חדש", משרד החינוך.

לקינוח היום, המשתתפים נחשפו לסיפורו של ניר סיבוני, בן שירות של העמותה, אשר שיתף על חייו עם מוגבלות תקשורתית (אספרגר), נתן דגשים חשובים למורים 'כיצד להגיב להתנהגותי', וכן שמעו גם את קולה של אימו, אורלי סיבוני, כאמא לילד עם אספרגר וכמומחית בתחום מוגבלות תקשורתית.

 

היום השני – התנסות חוויתית

ביום השני

נפגשו עם מדריכים עם מוגבלות לסדנה חווייתית – 'להכיר את האדם עם המגבלה'. במהלך הסדנה נחשפו המשתתפים לארבעה מדריכים עם מוגבלות שונה (בראייה, בשמיעה, בניידות ובקוגניציה) בכל מפגש חשפו המדריכים בפני המשתתפים מהי נגישות בשבילם, כיצד הם נפגשו עם קשיים כילדים עם מוגבלות במערכת החינוך ו/או כהורים לילדים במערכת החינוך.

במהלך הסדנה התנסו המשתתפים בחוויות שונות המדמות את המוגבלויות השונות: הם התנסו בביצוע משימות שונות בתוך כיתה בישיבה על כסא גלגלים, בכתיבה ומילוי טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים, בהתמצאות במרחב בעיניים מכוסות, עברו סדנה בשפת הסימנים תוך כדי רכישת כלים – כיצד לתקשר עם אדם עם מוגבלות בשמיעה והתנסות חווייתית במשחקי חשיבה המדמים מוגבלות קוגניטיבית.

לאחר הסדנה, צללו המשתתפים לעומקי עולם הנגישות הפדגוגית על ידי המרצה זוהר ישראלי, מנהלת תיקי לקוחות במח' יעוץ לנגישות ומורשית נגישות השירות, ונחשפו לכלים לשילוב ילדים עם מוגבלות במערכת החינוך, יצירת טיולים נגישים, טכנולוגיה נגישה והדרכים בהם היא מסייעת לשילוב ילדים עם מוגבלות ועוד.

פעילות זו הינה שלב ראשון בסדרת הכשרות במשרד החינוך, שעורכת עמותת נגישות ישראל בשיתוף משרד החינוך.

בחודש אוגוסט עתידה העמותה לקיים השתלמות זו לעוד 200 מפקחים, מורים ומנהלים של משרד החינוך ממחוז דרום.

 

בנוסף, מקיימת העמותה הרצאות במרכזי פסגה בארץ, אל מול רכזי זה"ב (זהירות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח).

 

המשתתפים נכנסו לחדר עם עיניים מכוסות  המשתתפים חוו מוגבלות בשמיעה בעזרת אוזניות אוטמות רעש

המשתתפים התנסו במשחקי חשיבה המדמים מוגבלות קוגניטיבית  המשתתפים התנסו בכתיבה עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים

המשתתפים יושבים עם עיניים מכוסות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן