Skip to main content

חדשות

העמותה פנתה למנכ"לי רשויות מקומיות בדבר חובת פרסום הסדרי נגישות באירועים

קטגוריה: חדשות העמותה

בפתחה של עונת הקיץ, בה יש שפע של אירועי תרבות: הופעות, מופעים, פסטיבלים ועוד. ולאור תלונות רבות שהצטברו בעמותה, ביקשנו להזכיר לרשויות המקומיות על חובתן לפרסם את הסדרי הנגישות המסופקים באירועי תרבות אלה

סעיפים 34 ו-57 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג 2013, מחייבים לפרסם מראש את דבר קיום האירוע, מועדו ואת התאמות הנגישות המוספקות בו. כמו כן, זמן סביר לפני האירוע יש לפרסם את דרכי הגשת הבקשה לקבלת אמצעי עזר או שירות עזר המסופק לפי התקנות עפ"י דרישה, למשל תרגום לשפת הסימנים או תקציר בפישוט לשוני ואת המועדים להגשת בקשה זו.

מטרת הפרסום היא לאפשר לאדם עם מוגבלות לדעת על קיומם של הסדרי נגישות, לכלכל את צעדיו בהתאם ולמנוע ממנו עוגמת נפש מלהגיע לאירוע ולגלות כי אינו נגיש. מעבר לכך, בפרסום הסדרי נגישות, יש להוביל לכך ש"אירוע נגיש יהיה אירוע מרוויח", שכן מניסיוננו, אנשים עם מוגבלות בד"כ מניחים שלא מתקיימים הסדרי נגישות באירועי תרבות ובשל כך נמנעים מלהגיע אליהם.

לאור האמור לעיל ועל מנת להימנע מתביעות או קנסות, אנו ממליצים לרשויות המקומיות לפרסם מראש ובהקדם האפשרי את כל הסדרי הנגישות המתקיימים באירועי התרבות בתחומם, על מנת להביא זאת לידיעתם של אנשים עם מוגבלות ולאפשר את השתתפותם בכבוד, בעצמאות מירבית וללא כל חשש כי האירוע לא יהא נגיש עבורם.

זכוכית מגדלת מעל סמל נכה בכיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן