Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה הפנינג נגישות במחנה קאמפ קימאמה

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה-13/7/15 עמותת נגישות ישראל קיימה הפנינג נגישות במחנה קאמפ קימאמה.

מחנה קאמפ קימאמה הינו מחנה קיץ בינלאומי במכמורת, בו משתתפים אלפי ילדים ובני נוער בגילאי 7-17, מ-40 מדינות ברחבי העולם. עמותת נגישות ישראל קיימה הפנינג נגישות, בו השתתפו ילדים ונוער מכל הגילאים. המשתתפים עברו בין תחנות התנסות בהם נפגשו עם אדם עם מוגבלות אשר סיפר על חייו- ההצלחות והקשיים, וכן התנסו בחוויה המדמה את המוגבלויות.

המשתתפים התנסו בכדורסל על כסאות גלגלים, עברו סדנה של טעימות עיוורות של גלידה, עברו מסלול ריצה על עיוור, חוו סדנה בשפת הסימנים, והתמודדו עם גרפיטי נגיש- כתיבה וציור עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים.

החווייה הייתה עצומה למשתתפים ולמדריכים יחד- הילדים והנוער שאלו שאלות עמוקות וההתעניינות הייתה רבה. המדריכים התרגשו מכך שהשיח בינם לבין המשתתפים התנהל בעברית וגם באנגלית, וילדים מכל העולם נפתחו לנושא הנגישות ולעולמם של אנשים עם מוגבלות.

תגובתה של שירה רביב, מנהלת הדרכה בקימאמה: "הפעילות הייתה מאוד מעניין ואחרת ממה שהילדים רגילים אליה. היא פתחה פתח לדיון על נושאים שלא בטוח היינו נוגעים בהם אלמלא הפעילות. יש משמעות מאוד עמוקה וטובה לכך שהאנשים העבירו את התחנות אכן היו אנשים עם מוגבלויות, זה העניק נופח אחר לתחנה. העובדה שהמקום בו אנחנו מתגוררים בזמן המחנה הוא מקום עם נגישות גבוהה מאוד, זה משהו שפתאום הילדים התחילו לשים לב אליו".

תגובתה של ענת, רכזת שבט: "הילדים ממש התרגשו, שיתפו בחייהם האישים בהתמודדויות שהיה להם קשה. הם שאלו והתעניינו גם לאחר הפעילות. אמרו שזה השפיע והיה משמעותי- היה מעולה".

תגובתה של טובי, רכזת שבט: "הייתה פעילות נגישות, הילדים ממש התחברו לפעילות- דיברו, שיתפו, שאלו שאלות מעניינות. הם חוו והתנסו ויצאו עם ערך אחר, ראיה שונה בנוגע לאנשים עם מוגבלות ונגישות. פעילות מאוד חשובה ונושאים שלא דיברנו עליהם עד עכשיו".

תודה רבה למועדון ספיבק על תרומתם במתן כסאות הגלגלים לתחנת הכדורסל.

מצפים להמשך שיתוף פעולה מלמד ופורה.

 

 

 

 

המשתתפים מתנסים במסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן