Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה הפנינג נגישות מוצלח באגמון החולה

קטגוריה: חדשות העמותה

 

בעוד רבים במדינת ישראל היו מרותקים ביום שלישי ה-18/10/11 לטלויזיה ולאמצעי התקשורת האחרים כדי לצפות בחזרתו הביתה של גלעד שליט – היו עדיין כמה אלפים שחגגו את המאורע בטיול בטבע ובחווייה רגישה ונגישה באגמון החולה. גם השנה, זו השנה השנייה התקיים באגמון החולה הפנינג הנגישות של עמותת נגישות ישראל לרגל השקתו הרשמית של המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון מיסודו של מסד נכויות ועמותת נגישות ישראל.

 

בבוקר האירוע התייצבו עשרות מתנדבים מכל הגילאים – חלקם עם מוגבלות וחלקם ללא מוגבלות ונרתמו לסייע בהפנינג הנגישות לחשיפת המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון.

צוות העמותה ומתנדביה התקבלו בזרועות פתוחות, נכונות לעזור ורגישות רבה עד מאד ע"י הצוות של אגמון החולה ובראשם קובי סמרנו, מנכ"ל האתר. כפי שחשנו בשנה שעברה, גם השנה ניכר היה שמדובר באתר שמעבר להיותו אטרקציה תיירותית מהיפות בארץ,  מנוהל באופן המוודא שתהיה פנינה תיירותית שזמינה, מזמינה ונגישה לכולם – הרגישות והמקצועיות שמפגין צוות האגמון כלפי מבקרים בכלל ומבקרים עם מוגבלות בפרט – ראויים לציון ולהערכה רבה.

 

לאחר התארגנות וחלוקת מתנדבים וציוד בין התחנות השונות, התחלנו לקבל את המבקרים שהגיעו בשעות הבוקר לאתר, שם יכלו המבקרים לבחור מבין מגוון תחנות נגישות שהופעלו על פי המודל של "עד שלא תחווה לא תבין":

 

במסגרת ההפנינג התקיימו סדנאות חווייתיות, הפעלות ומשחקים המאפשרים הכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות והענקת חוויה מרגשת הפותחת את הלב כלפי האחר והשונה.

"מה שהיה יפה במיוחד הוא שהיה כאן שילוב של טבע, נגישות ורגישות, מבלי לשכוח את החזרה של גלעד למשפחתו " הדגישה רחל, אחת מהמתנדבות ביום מיוחד זה "מתנסים כתבו גרפיטי נגיש עם ברכות לשובו של גלעד תוך שימוש בכפפות המגבילות את השימוש בידיים, למדו לברך את גלעד בשפת הסימנים, שמעו שירים ששרה הזמרת מורן מזוז לכבוד השיבה הביתה ועוד"

 

המשתתפים נחשפו לחוויית טבע מרשימה של נדידת מינים רבים של ציפורים, עופות דורסים ופרפרים המתרכזים באחד המקומות המרשימים ביותר בארץ.

 

אגמון החולה נבחר לארח את יום הפעילות עקב היותו אתר המונגש לבעלי מוגבלות ברמה גבוהה ביותר.

 

התחנות וההפעלות שהתקיימו במסגרת ההפנינג כללו:

  1. תחנת קעקועים בשפת הסימנים להיכרות עם עולם החירשים בשיתוף עם "קול הסימנים" ומתנדבי "העבר את זה הלאה" שקיימו סדנאות בצל החורשה באגמון;
  2. משחק כדורסל על כסאות גלגלים בשיתוף בית הלוחם חיפה ובהנחייה סוחפת של דותן מישר, שחקן נבחרת ישראל, עוזר מאמן ושחקן קבוצת בית הלוחם חיפה
  3. מסלול מכשולים בשיתוף עם חברת הידרופיקס ומתנדבי נגישות ישראל צפון, המדמה מעבר יומיומי עם כסא גלגלים;
  4. תחנת "מצליחים יום יום" הכולל הפעלות מהיום יום ופיתוחים המסייעים לאנשים עם מוגבלות בשיתוף עם עמותת מילב"ת,
  5. תחנת "גרפיטי נגיש"  בהפעלת מתנדבי נגישות ישראל צפון כלל מיצג ציור ענק כולל התנסות של ציור בפה וציור עם כפפות המגבילות את השימוש בידיים;
  6. הכרות מרתקת עם עולמם של אנשים עם מוגבלות בראיה בתחנה של טעימות עיוורות של גלידה , משחקים נגישים והליכה על עיוור בה הכירו המתנסים נציגים של האגודה לעיוורים הנעזרים בכלבי נחייה ובראשם עדי נתן, ברכה בן אברהם וכן
  7. ליאת, שיראל ושירה שהקסימו את המשתתפים
  8. תחנת "מה נשמע" בהובלת סמדר הרוש שאפשר הצצה לעולמם של אנשים עם מוגלבות בשמיעה שאינם חרשים
    "
  9. לחשוב מחוץ לקופסא" תחנת התנסות והכרות עם אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית בהשתתפות מאיה, אורי, לי ותומר מיעלים, קרית חיים ; ועוד.

במהלך היום התקיים כאמור טקס השקה רשמי של המרחב לחיים עצמאיים גליל עליון, בו השתתפו נציגים מקק"ל, חמ"ת, משרד הרווחה, הג'ויינט, עמותת נגישות ישראל, רויטל סבירסקי וגיורא לב, גדעון פלס ועופר מיכאלי, המובילים את הפעילות של המרחב לחיים עצמאים גליל עליון ביום יום. בסיום הטקס נהנו המשתתפים מהופעה מרגשת של הזמרת מורן מזוז יוצאת כוכב נולד שלא שכחה לחבר את המשתתפים בשירה לשמחה הרבה שליוותה את כולנו ביום מיוחד.

 

לדברי יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "בראייה משותפת להעצמת הנגישות וקבלת השונה הצלחנו לבנות אירוע ייחודי באחד מאתרי הטבע היפים בישראל. אלפי האנשים הצפויים להגיע לאגמון החולה ביום זה, יתנסו בחוויות מרגשות שיאפשרו להם להכיר ולהבין את האדם מאחורי המוגבלות. העמותה פועלת בכל רחבי הארץ בניסיון לקדם את המודעות והנגישות לאנשים עם מוגבלות ואנו שמחים על ההזדמנות לחשוף פעילויות אלה גם באזור הצפון."

 

העמותה מבקשת להודות מקרב לב למארחים היקרים באגמון החולה בראשות קובי סמרנו המנכ"ל, למתנדביי העמותה היקרים ולכל מי שסייע בהפקת האירוע והפעלתו ולארגונים השונים ששיתפו עימנו פעולה.

תודה לתמי סלומון מראש פינה על התנדבותה בהתרמת מוצרים להכנת הסנדוויצ'ים למתנדבים ולחברי קיבוץ איילת השחר שעמלו בהכנתם.
 

 
 

צפו בתמונות מההפנינג (עמדו עם העכבר על התמונה למידע אודותיה)

 

מתנסים בכדורסל על כיסא גלגלים עם מדריך "בית הלוחם חיפה"  טכס חנוכת המרחב לחיים עצמאיים בגליל

 

הכרות עם שפת הסימנים עם החבר'המ 

 

טעימת גלידה עיוורת                      מתנסים בכיסאות גלגלים

 

רויטל סבירסקי וגיורא לב מנהלי נגישות ישראל צפון עם המתנדבים                   הזמרת מורן מזוז בוגרת כוכב נולד בהופעה

 

 

שלט קבלת פנים "נגישות במרחב כולנו אושפיזין באגמון החולה"

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן