Skip to main content

חדשות

הפנינג "נאמני נגישות" בבית הספר מיתרים רעננה

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום חמישי 14.6.18, קיימה עמותת נגישות ישראל אירוע נגישות לתלמידי שכבות ז'-ט' בבית הספר מיתרים רעננה, בשיתוף עם משפחת עברון, לזכרה ולע"נ של טל עברון ז"ל

 

הפעילות נפתחה בהרצאה בנושא נגישות ואנשים עם מוגבלות. לאחר ההרצאה התקיים מפגש שיא עם אנשים עם מוגבלות אשר סיפרו את הסיפור האישי שלהם וגם אפשרו לתלמידים להתנסות ולחוות חלק מעולמם.

 

התלמידים התנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים
התלמידים התנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים

 

כל תלמיד פגש ארבעה מדריכים והתנסה בארבע מוגבלויות שונות:

מפגש עם אדם עם מוגבלות בניידות והתנסות במוגבלות פיזית, הכוללת התניידות בכיסא גלגלים וביצוע פעולות פשוטות עם כפפות המגבילות את תנועת אצבעות הידיים.

מפגש עם אדם עם מוגבלות בשמיעה והתנסות ביצירת תקשורת, כאשר על אזני התלמידים אוזניות אשר מגבילות את שמיעתם.

מפגש עם אדם עם מוגבלות בראייה והתנסות מאתגרת בכניסה לכיתה, מציאת מקום ישיבה ויצירת קשר עם אדם עיוור כאשר על עיניי התלמידים כיסויי עיניים המדמים את המוגבלות.

 

התלמידים התנסו במוגבלות בשמיעה
התלמידים התנסו במוגבלות בשמיעה


מפגש עם אדם עם מוגבלות שאינה נראית – חלק מן התלמידים פגשו מדריכה עם מוגבלות קוגניטיבית וחוו התנסות אשר המחישה את ההתמודדויות היומיומיות איתן מתמודדים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

החלק השני של התלמידים פגש מדריך עם מוגבלות תקשורתית, אשר נתן רקע והסביר מהו אוטיזם וכיצד יכול לבוא לידי ביטוי. התלמידים צפו בסרטון הממחיש את ההתמודדות של אדם עם אוטיזם אל מול ריבוי הגירויים הקיימים בסביבה.

בסיום האירוע, התלמידים סיכמו ואמרו כי עבר עליהם יום מאוד משמעותי וחווייתי, אשר אפשר להם להבין עם מה מתמודדים אנשים עם מוגבלות מדי יום.

כשנשאלו מהי נגישות בסוף היום, ענו התלמידים: "היכולת של אנשים עם מוגבלות להגיע לכל מקום בנוחות ובעצמאות" , "שאנשים ידעו איך לעזור אחד לשני ולא רק לאנשים שיש להם מוגבלות".

 

התלמידים התנסו במוגבלות בראייה
התלמידים התנסו במוגבלות בראייה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן